jeg føler mig konstant ked af det over selv de mindste ting...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hejsa. Jeg er en pige på 15 år. Her for tiden har jeg følt mig enormt irritabel og trist HELE TIDEN. Jeg har det som om jeg kan bryde sammen hvert sekund. En af grundene er nok, at der er sket en her masse overvældene ting over kun en måned, men det føles som om, at lige meget hvor meget jeg prøver så kan jeg ikke komme over dem. Det er som om de hele tiden sidder i mig, og jeg har meget svært ved at komme op på hesten igen... Alt i alt føles det bare som om at hele verden er grå omkring mig. En af de ting der er sket for mig, er at jeg for ca en måned siden fandt sammen med en fyr, og jeg blev SINDSYGT hurtigt FORELSKET i ham! næsten som om vi var skabt for hinanden. Jeg kunne fortælle ham alt. Men jeg vidste selvfølgelig godt at jeg havde lavet en overscoring. Han er typen der har flere tusind af følgere på instagram og en milliard piger der skriver til ham hver dag. Vi sov og spiste sammen hver dag i en uge, han introducerede mig for hans familie, og jeg lærte ham sindsygt godt af kende. Noget lidt mærkeligt var dog at, han hele tiden ville ha' at alt skulle gå MEGET hurtigt. Han fortalte mig allerede at han var forelsket i mig den 3 dag vi havde været sammen, og selvom jeg havde meget svært ved at tro på det, så overbeviste han mig virkelig. Han sagde alt det jeg ville høre "At han godt vidste det var gået hurtigt men, at han aldrig havde været så forelsket i en pige". Efter han havde spurgt mig rigtig mange gange, var vi sammen (Vi havde sex). Og han tog faktisk min mødom, ligsom jeg tog hans (troede jeg). Dagen efter tog han på ferie, og sende mig en snap da han var taget afsted hvor der stod at han ikke kunne gøre for det men han var altså ik vild med mig mere og det måtte jeg bare respektere osv... han bad mig også om ikke at sige noget til mine veninder, "fordi så ville de jo tro at han var en player". Jeg blev så ked af det som jeg aldrig har været før, altså jeg kunne ikke komme op af min seng om morgenen, og jeg græd konstant. Kunne ik tænke på andet end ham, og en del af mig vil jo stadig ha' ham tilbage... også selvom han er sådan en kegle. efterfølgende har jeg så også fundet ud af at han har kysset med hans bedste veninde imens vi havde noget, og han har skrevet til en masse andre piger, OG SEND DEM VIDEOER HVOR HAN SYNGER FOR DEM. (Kliche) nårh men. Her en måned efter er jeg stadig ik kommet mig over ham. Og det er som om at jeg ikke stoler på nogen drenge mere, og jeg er bange for jeg aldrig vil kunne gøre det. Jeg er bange for at de bare skider på mig og mine følelser efter vi har været sammen. Min mor er også slået op med min papfar efter 10 år! han var ligesom en ekstra far for mig da min rigtige far skred. Det skete også i denne måned. ALTSÅ HVOR SKAL DET IKKE ENDE! HAR BARE LYST TIL AT FORSVINDE. Undskyld for den lange besked:((

Svar:
Kære du.
Det lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse, og jeg kan virkelig godt forstå, at det har såret dig helt vildt, hvordan den her fyr har behandlet dig. Når det så samtidig ramler sammen med, at din mor er gået fra din papfar, hvilket også er en stor ændring i hverdagen, så er det klart, at det hele føles enormt overvældende, og som alt for meget at håndtere på én gang.
Lad mig starte med at sige, at det slet ikke er okay, det den her fyr har gjort overfor dig, og jeg kan virkelig godt forstå, at du blev ked af det, specielt når I havde sex, og det var din første gang. Jeg kan godt forstå, at du er vred, og det er du i din fulde ret til at være, for det er som sagt slet ikke okay. Jeg tænker dog, at man godt kan være vred på nogen og såret over noget, de har gjort og så alligevel savne dem og synes det er svært at komme over dem. Det har jo betydet noget for dig, mens I sås, og du skriver også, at du blev forelsket i ham. Derfor kan det godt være, at det kommer til at tage noget tid at komme helt på den anden side. Jeg er dog helt sikker på, at det nok skal komme, men jeg tænker, om du har snakket med nogle omkring det? Måske en veninde eller eventuelt din mor? Du skriver godt nok, at han har bedt dig om ikke at sige det til nogen, men jeg ser intet galt i, at du snakker med en, du har det godt med om det, der er sket. Jeg tænker nemlig, at det måske kunne lette lidt at fortælle nogle om det, og ligesom få det ud. Nogle har brug for at græde lidt ud hos andre, og nogle har det i stedet med bedre at blive lidt vred og få lidt afløb for det hele. Det er meget forskelligt, men ofte kan det bare virkelig hjælpe rigtig meget at få tingene sagt højt.
Nu ved jeg ikke, om du stadig har en eller anden form for kontakt med ham på f.eks. Snapchat eller Instagram, men jeg tænker, at hvis du har, så kunne det måske også være, at det kunne hjælpe at tage afstand, lade vær med at følge ham, slette ham på Snapchat og lignende. Simpelthen så du kan få ro og plads til at "glemme" ham, for det bliver nok ikke nemmere at komme over ham, hvis du bliver mindet om ham hele tiden.
Du skriver også, at du ikke stoler på drenge lige nu, og at du er bange for, at du aldrig vil gøre det igen, og jeg kan virkelig godt forstå, at du lige nu  ikke føler dig klar til at åbne op overfor en ny fyr, men det betyder ikke, at det altid vil være sådan. Jeg er sikker på, at du nok skal blive klar igen på et tidspunkt, når du er kommet dig over den her ubehagelige oplevelse og møder en, som behandler dig, som du fortjener. En som lytter til dig og dine grænser, og behandler dig med varme og respekt, og hvor det føles rigtigt at åbne op. Det haster dog ikke, og du skal bare tage dig alt den tid, du behøver. Det skal som sagt nok komme, når det føles rigtigt.
I forhold til det med din papfar, så kan jeg virkelig også godt forstå, at det er hårdt oveni alt det andet. Specielt når han har betydet så meget for dig. Det er en kæmpe omvæltning, men jeg tænker, at måske I stadig kan have et godt forhold til hinanden, og snakke sammen, hvis det er noget, du gerne vil, og som vil give mening for dig. Jeg er sikker på, at du også betyder meget for ham, når han har været så heldig at være en del af dit liv i 10 år, så måske han også ville sætte rigtig meget pris på, hvis I kunne få en god snak engang imellem.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du snart kommer på den anden side af alt det, som er svært lige nu.
Mange positive og varme tanker fra Amanda