Jeg er forelsket i en player
brevkassespørgsmål af
Alberte
15 år
Hejsa, jeg er i en periode hvor min hjerne kører på højtryk konstant. Siden sidste sommer har jeg haft noget med denne her fyr, det er dog først blevet rigtigt i de seneste måneder. Vi bor i den samme by, bare på to forskellige skoler. Vi har begge to en meget travl fodboldkarriere, han er dog skadet lige nu, men vi har faktisk kun set hinanden 5 gange i den tid vi har haft noget, og kun en af gangene var alene. Vi var alene sammen i januar og der havde vi det bare helt fantatsisk, han mødte min familie da det var hjemme ved mig og jeg følte ikke at vi skulle kysse endnu så vi kyssede istedet hinaden rundt i ansigtet og holdede i hånd. Han får mig virkelig til at føle en masse ubeskrivelige ting og jeg er virkelig forelsket. Mit problem er bare at han er en player, han er begyndt at gå i byen næsten hver eller hveranden weekend, og jeg er mega gode venner med hans venner, (De ved bare ikke at ham og jeg har noget) Så når jeg er sammen med dem kan jeg få lokket en masse ud af dem, for de er med til disse fester, (det er jeg ikke for jeg har ikke lyst til at drikke endnu) Og når jeg snakker med dem siger de tit at han har kysset med en masse piger til festen, og for en måned siden fik jeg at vide han havde fået et handjob, af en pige. Jeg blev så sur og ked af det, så vi skrev om det og jeg blev enig med mig selv om at dette for alvor skulle slutte, men så skrev han at han havde fortrudt, at han elsker mig osv. og har faktisk ikke været i byen siden fordi at hans mor er kommet på hospitalet. Men hvor dum er jeg ikke lige, jeg vælger seriøst at tilgive ham efter han fuckung har været mig utro.
Ham og jeg kan sankke om alting sammen, og jeg ved at jeg er den eneste han kan snakke personligt med. Alle hans andre venner er meget overfladisk, og derfor forstår jeg ikke hvorfor han har brug for alle mulige andre piger at kysse på udover mig, for havde han været anderledes på det punkt havde vi kysset for længst, jeg vil bare ikke være en andenprioritet.
Noget andet der også gør mg forvirret er at han ikke rigtig kan være sammen, jeg har prøvet om at finnde en dag med ham i lidt tid nu og det er altid mig der spørger.
Hvad skal jeg gøre, please hjælp mig, jeg er mega forelsket i en dreng som er lidt af en player, og jeg er ærligt helt forgabt i ham alligevel.

Svar:
Hej Albete.
Jeg kan da godt forstå, din hjerne kører på højtryk. Det lyder både hårdt og dejligt på samme tid. Hårdt, at han har kysset med andre piger, og at du ikke oplever, han tager initiativ til at finde en dag. Dejligt, at du er forelsket, at han får dig til at føle en masse fantastiske ting, og at I kan snakke om alting. Han er da heldig at have dig at snakke med. Det er jeg sikker på han sætter pris på, især hvis han ikke kan det med så mange andre.
Før jeg svarer på dit spørgsmål, vil jeg gerne slå fast, at du bestemt ikke er dum - hverken for at tilgive ham eller for stadig at være forgabt i ham. Det er der ikke noget dumt i. Så længe du får snakket med ham og får det gjort klart over for ham, hvor dine grænser er.
Det leder mig til, hvad jeg tænker, du kan gøre, og jeg håber mit svar kan hjælpe dig.
Jeg forstår godt, du ikke forstår, hvorfor han har brug for at kysse andre piger, og jeg forstår også godt, at du føler dig såret og sur.
Du skriver, at han har fortrudt, og at han elsker dig, så umiddelbart virker det som om, han gerne vil dig. Du skriver også, at du også er forelsket i ham, og det lyder som om, I har det dejligt sammen. Min tanke er derfor, at der ikke er noget i vejen for, at du giver jeres forhold et forsøg, hvis du kan mærke, det er det, du helst vil. - I stedet for at føle dig dum over at have tilgivet ham, selvom jeg godt kan forstå, du kan tænke sådan. Det betyder ikke, at du ikke skal sætte krav, eller at du skal finde dig i hvad som helst.
Jeg ved ikke, om du allerede har haft en snak med ham? Jeg tænker i hvert fald, at det er rigtig vigtigt, at du som sagt får det gjort tydeligt overfor ham, hvor dine grænser er. At du frem over ikke bare forventer at være første prioritet men eneste prioritet, hvad angår piger. Måske I begge har brug for at gøre det tydeligt med ord, hvilken relation I har til hinanden? Dvs. om I kalder hinanden kærester, og hvis ikke, hvad I så forventer af hinanden, og hvad rammerne for jeres forhold er. Jeg tænker, det er en god ide, at du overvejer og får udtrykt overfor ham, hvad der er vigtigt og nødvendigt for dig, for at jeres forhold kan fungere og for at du har det godt? Og spørge ham om det samme. Måske du kan fortælle ham, hvordan det fik dig til at føle, da han var sammen med de andre piger? Så er han ikke i tvivl om, hvilke konsekvenser det har for dig. Selvom du måske tænker, at det burde han vide, kan det være godt at få det sagt. En sådan snak, kan måske også gøre det endnu mere tydeligt for ham, at han betyder meget for dig, ellers ville du ikke gøre den indsats, du udviser ved at have snakken. For at forstå ham bedre, tænker jeg også, du kan spørge ham om, hvad der fik ham til at gøre det - hvis det giver mening for dig. På samme tid får du så konfronteret ham mere direkte. Du viser ham også, at han skal stå ordentligt til ansvar, og ikke bare kan undgå at stå ved det, han har gjort.
Nogle gange kan det være en hjælp lige at skrive det ned for sig selv på en liste eller lignende. Så kan det være mere overskueligt at skulle sige højt til ham senere.
Håber du kunne bruge mine tanker eller finde inspiration. Og håber det bedste for dig, og at der snart kommer mere ro på inden i dig.
De bedste hilsner
Emma