jaer kærste hygge

brevkassespørgsmål

jaer kærste hygge

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Har en sød kæreste som har været sammen med i 3 måneder. Vi har begge to lyst til at ha samleje. Men vi gider kun hvis vi er alene hjemme fordi hun larmer en del når hun får finger.   Men hvordan kan vi ligge op til det og hvordan kan vi blive alene i huset

Svar:

Hej med dig,

Dejligt at høre, at du har en kæreste, og at I er glade for hinanden. Og hvor er det godt at høre, at I, i stedet for bare at springe ud i det med sex og samleje, har talt om det først, og er blevet enige om, at det er noget I begge to gerne vil.

Du skriver, at I gerne vil være alene hjemme, da din kæreste larmer en del, og at I har brug for råd til, hvordan I kan lægge op til samleje og hvordan I kan få huset for jer selv. For at tage det sidste først, så tænker jeg, at den nemmeste måde at få huset for sig selv på, er ved at finde ud af, hvornår dine eller hendes forældre skal ud. Måske skal de ud at spise en aften eller på en weekendtur på et tidspunkt. Som teenager er det helt naturligt at have et behov for at være alene, og prøve at have huset for sig selv. Derfor tænker jeg også, at I sagtens kan spørge jeres forældre, om ikke de skal ud på et tidspunkt, så I kan prøve at være alene i huset. I behøver ikke fortælle dem, at det er fordi I gerne vil have sex, hvis I ikke har lyst. Det er helt op til jer. Men der er ikke noget forkert eller unormalt i, at man som 15-årig gerne vil prøve at være alene i huset - uanset om det er sammen med sin kæreste eller sine venner.

I forhold til hvordan I kan lægge op til det, er det mere eller mindre kun fantasien, der sætter grænser. Nogen synes det er skønt at gå i bad sammen. Andre kan godt lide at lave noget god mad og tænde stearinlys. Andre igen sætter en film på, og ender måske med at nusse og kysse mere end de får set film. Der er et utal af muligheder. Det vigtigste er, at I gør noget, som føles rart og dejligt for jer, og som får jer i det rigtige stemningsleje.

Når man skal have sex, uanset om det er første gang eller man har gjort det mange gange før, er det vigtigt at man lytter til hinanden, er opmærksomme på hinanden, og kun gør det, som føles dejligt for begge parter. Nogle gange kan det være en rigtig god idé at tale det igennem på forhånd, så man ved hvad man forventer af hinanden. Andre gange kan man tale sammen undervejs, og fortælle, hvad man godt kan lide og hvad man ikke kan lide. Andre gange igen kan det være en blanding af de to. Uanset hvordan man griber det an, er det vigtigt, at man lytter til hinanden og er opmærksom på hinandens signaler. Og det er mindst ligeså vigtigt, at man siger fra, hvis der er noget man ikke bryder sig om, og siger til, hvis der er noget man godt kan lide.

Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke!

Venligst,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål