Ingen hår på dilleren
brevkassespørgsmål af
Jonas
16 år
Hej, jeg er en dreng på 16, og er lige startet på efterskole. Mange af drengene i idræt har masser af hår på tissemanden, men jeg har ikke groet et eneste endu. Er det normalt?

Svar:
Hej med dig Jonas
Det er meget almindeligt, at det er forskelligt, hvornår man går i puberteten, og hvor hurtigt det går med den udvikling. Det er samtidig også normalt, at selv på den anden side af puberteten er der forskelle fra person til person f.eks. ift. hvor meget hår, man har rundt omkring på kroppen. Så jeg tænker ikke, at du har grund til at være bekymret, hvis du ellers oplever tegn på, at din krop udvikler sig, som den skal.
Hvis der er flere ting ift. normal pubertetsudviking, som du ikke oplever, så kan du evt. overveje at tale med din læge om det. Men hvis det kun er kønsbehåringen, hvor du ikke synes, at der sker noget, så ville jeg tage det helt stille og roligt, hvis jeg var dig.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Med venlig hilsen
Dagmar