Indtørret Nakkeost?

brevkassespørgsmål

Indtørret Nakkeost?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej.

Jeg har for nyligt lært, hvordan man trækker forhuden helt tilbage. Det vil sige, at jeg ikke har været i stand til at vaske min kønsorgan ordentligt, indtil for nyligt.

Da jeg for første gang trak helt tilbage, var der en del nakkeost, dog ikke slemt. Jeg skyllede det væk. Dog så opdagede jeg, at der permanent sad noget fast helt i nakkehovedet (forsiden at penis i enden af pikhovedet). Det er noget Hvidt stas agtigt, som sidder som nogle former for prikker eller spiser. Det sidder hele vejen rundt om pikhovedet helt om til bagsiden.

Jeg er meget bange for om det er sygdom eller noget unaturligt. Af hvad jeg ved er nakkeost noget løst stas, som let kan vaskes af. Det er det som gør mig nervøs, for det er det nemlig ikke.

Håber virkelig nogen ved hvad det er, for er meget nervøs på det punkt at snakke med forældre om det.

Hilsen meget nervøs dreng.

Svar:

Hey nervøse dreng

Jeg kan godt forstå du bliver nervøs. Det er ikke rat at opdage noget på pikken, som man ikke helt er klar over hvad er. Jeg tror dog ikke det er noget usædvanligt eller farligt du har fundet. Nakkeost kan rigtig nok vaskes væk med lidt lunkent vand. Det kommer selvfølgeig igen, men hvis man lige sørger for at vaske sig med lunkent vand(ingen sæbe) hver dag, kan man sagtens holde det væk.

Det du fortæller om, som sidder som små spidser, lyder som talgknopper, som sagtens kan side langs bunden af penishovedet. Ja, det kan faktisk også sidde på penishovedet, og ned på selve penisskaftet. Talgknopper er helt almindelige og ufarlige. De kommer og går, og særligt i teenage-årene er der rigtig mange som har dem. Hos nogle er spidserne store, og hos andre er de meget små. Knopperne har ingen betydning i forhold til hvordan din penis fungerer og da det er fuldstændig almindeligt at have dem, skal du heller ikke tænke på om en sexpartner (når du er klar til den slags) vil synes det er mærkeligt. MANGE drenge har dem, og så det er helt almindeligt.

Hos de fleste bliver går knopperne enten helt væk, eller bliver meget færre, når man bliver voksen. Hvis ikke knopperne gør ondt, svier, kløer eller andet er der ingen grund til panik. Hvis du oplever at de er irriterede, eller måske endda smertefulde, er der stadig ingen grund til panik, men så kan det være en god idé at få dem tjekket hos lægen.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål