Hvorfor kaster jeg op når jeg har spist

brevkassespørgsmål

Hvorfor kaster jeg op når jeg har spist

brevkassespørgsmål af
Trine
16 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hvorfor kaster jeg op når jeg har spist! jeg gør det efter alle måltider eller når jeg har spist! jeg er normalt ikke dårlig, men for det Af lort når jeg har spist  Jeg kan ikke engang spise noget lidt. Jeg har en mærkelig trykken i maven. er det normalt, har nemlig ikke spist siden søndag, og hvad kan man gøre?

Svar:

Hej Trine

Mange tak for din henvendelse. Der kan være forskellige årsager til smerter og opkast efter madintag, både fysiske og psykiske. Måske har du fordøjelsesbesvær eller fået en mavetarm infektion, men ud fra det, du skriver, er det umuligt at komme en mulig årsag nærmere.

Dertil har jeg brug for flere informationer, blandt andet hvornår det er opstået, hvor hurtigt efter et måltid du kaster op, om der er andre symptomer som for eksempel kvalme og ændringer af din afføring og så videre.

Det er da meget ubehageligt at blive skidt og kaste op efter at have spist, og det er selvfølgelig ikke normalt. Din krop har brug for både mad og væske, og smerter er som regel et signal på, at der er noget galt.

Så derfor synes jeg bestemt du skal opsøge din læge for at få det afklaret og behandlet.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Rigtig god bedring.

Venlig hilsen, Tatjana

Tatjanas billede
Tatjana fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål