Hvordan tager jeg det næste step?

brevkassespørgsmål

Hvordan tager jeg det næste step?

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

Hejsa!

Jeg er en tøs på 19 som aldrig har været i et forhold. Jeg er bare blevet rigtig vild med den her fyr jeg skriver med, og jeg ville bare høre hvordan man tager det næste step? Jeg har aldrig prøvet det her med kæresteri før så ved sku ikke hvordan man kommer sammen med en anden person. Spørger man bare direkte? Skal man tage det som en selvfølge? Please hjælp mig!

Svar:

Hej med dig.

Mange tak for dit brev. Hvor lyder det dejligt, at du er blevet rigtig vild med en fyr. Når man er vild med en anden person, kan det føles som om, at hele ens krop er fyldt med sommerfugle, og det er både virkelig rart, men det kan også være lidt mærkeligt. Jeg vil komme med et par råd til, hvad du kan gøre, for at tage det næste step med fyren som du er vild med.

Du kan prøve at fortælle ham om dine følelser for ham, så du kan blive sikker på, om han også er vild med dig. Du fortæller, at I skriver sammen, og du spørger hvordan du skal tage det næste step, hvordan du kommer sammen med en anden person, om du bare spørger direkte eller om det bliver taget som en selvfølge. Det kan være en mulighed at tilbringe lidt mere tid sammen med ham? Du fortæller ikke, hvor godt I kender hinanden, men uanset hvad, så er det et godt udgangspunkt at være lidt mere sammen. Det kan være, at I lærer hinanden bedre at kende, og at du på den måde bedre kan få en fornemmelse af, hvordan han har det med dig, og hvad næste step så skal være. Det kan også være en mulighed at finde ud af, hvilke ting og interesser I muligvis har til fælles.

Det er helt naturligt, hvis du synes, at det kan være lidt svært at tage det næste skridt. Det kan være, at han har det på samme måde som dig. Du kan eksempelvis prøve at spørge ham, om han har lyst til at være sammen med dig en dag, eller måske føler du dig mere tryg ved at skrive det til ham, og det kan du også sagtens gøre.

Det kan også være, at det ville være rart for dig at snakke med nogen om, hvad de har gjort, og hvordan de har grebet det an, når de har været vild med en person og har haft lyst til at det skulle føre til mere. Det kan være, at du har nogle veninder, venner, eller nogle fra din familie som har prøvet noget af det samme, som du oplever lige nu. Det kan tit være meget dejligt at dele sine tanker med andre, og det kan også være rigtig rart at høre, hvad andre måske har gjort i en lignende situation.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og at det kommer til at gå rigtig godt!

Mange hilsner fra

Gro.

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål