Hvordan bliver ens pik længere

brevkassespørgsmål

Hvordan bliver ens pik længere

brevkassespørgsmål af
Hansen
14 år
Oprettet 4 år 4 uger siden

Hvordan bliver ens pik længere

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål. Det er meget forskelligt hvor lang en pik ender med at være, men så vidt jeg kan se, så kan den, for de fleste, fortsætte med at vokse indtil man er 17 år. Så for dig vil tiden måske betyde at den bliver længere, men det kan være svært at spå om. Den gennemsnitlige pik er mellem 13-16 cm i STIV tilstand, og cirka 9 cm i SLAP tilstand - men det kan være meget forskelligt, og der er ikke noget som er rigtigt eller forkert. Også selvom det måske kan være svært at sammenligne sig med andre i fx omklædningsrummet.

I den forbindelse, så taler man meget om størrelse vs. gørelse, og der er ret stor enighed om at størrelsen betyder meget mindre end hvordan man bruger den. Det vil sige at selv hvis ens pik ikke er så lang, så kan den stadig gøre sit job på en rigtig god måde - hvis man altså kan finde ud af at bruge den. På samme måde kan en meget lang pik også gøre sit job rigtig dårligt, hvis man ikke kan finde ud af at bruge den.

Jeg vil også lige nævne at der er mange forskellige producenter/produkter som lover at man kan få en længere pik. Det er der INGEN beviser på, og sundhedsstyrelsen advarer endda om at fx piller eller andet tilskud kan være farligt for kroppen.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlig hilsen

Signe