Hvor meget føelse skal der være i pikken?

brevkassespørgsmål

Hvor meget føelse skal der være i pikken?

brevkassespørgsmål af
Jonas
17 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Hey. Jeg er for nygeligt kommet ind i et forhold, og har i forbindelse med det mistet mødom, og begyndt at have sex. Siden da har jeg lagt mæreke til jeg ikke har mega meget føelse i pikken. Selve skaftet kan jeg faktisk næsten ikke selv mærke. Men kæreste rørte hved den på et tidspunkt, ikke rundt om den, men sådan "dasket" til den. Ikke hårdt, men i sjov. Men jeg kunne ikke mæreke noget. Jeg har tænkt over det en del, og kan heller ikke mæreke mega meget når vi har sex. Det er kun lige i starten, hvor hun er meget stram, men ellers kan jeg ikke mærke så meget, kun lidt på pikhovedt. jeg vil bare høre om det er normalt, eller om jeg skal få det tjekket? -Tak

Svar:

Hej Jonas

Jeg kan godt forstå at du undrer dig, og derfor er det også godt at du undersøger det.

Man kan ikke sige noget helt præcist om hvor meget følelse der skal være i pikken. Der er ingen tvivl om at pikken er ret følsom, hos de fleste, men det behøver ikke betyde at der er noget galt med din pik, bare fordi din ikke er så følsom.  Hvis den nedsatte følelse udelukkende opstår i forbindelse med sex, ville jeg som udgangspunkt tænke at det kunne bunde i en bekymring for at kunne præstere eller på anden måde en psykisk effekt. Som jeg forstår dig er det en mere generel oplevelse af at du ikke rigtig har så meget følelse i pikken, og så synes jeg faktisk du skal overveje at tage en snak med din læge.

Jeg understreger lige igen, at der slet ikke behøver at være et problem. Når jeg foreslår en smut til lægen, er det udelukkende for at være på den helt sikre side. Både i forhold til at få undersøgt om der kan være en særlig årsag, men også for at få afklaret den bekymring, som jeg fornemmer du går med.

Mange hilsner Sander

Sanders billede
Sander fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål