Hvor lang tid bliver hash i min pis

brevkassespørgsmål

Hvor lang tid bliver hash i min pis

brevkassespørgsmål af
Victor
17 år
Oprettet 2 år 3 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 17 år som ryger hash. Mit spørgsmål er hvor lang tid de kan se det i mit pis? Jeg røg i går 3/12 og de vil pisteste i løbet af næste uge på min skole. Jeg har før råget hash flere gange om dagen hver dag men jeg stoppede for nogle uger siden. Jeg er i gang med at drikke massere af citronsaft og vand men bil det må at hjælpe mig før jeg bliver testet?

Svar:

Hej Victor.

Tak for dit spørgsmål.

Det kan være forskelligt, hvor lang tid det tager, før hash ikke længere kan spores i ens tis. Det kan være alt mellem 2 døgn og 6 døgn. Hvis man har et dagligt forbrug, kan det være op til flere uger.
Hvor lang tid det tager, afhænger af, om man ryger hash ofte (dvs. dagligt eller næsten dagligt) eller om det kun er noget man har gjort en enkelt gang. Ud fra dit brev, lyder det som om, at det er et enkeltstående tilfælde, men at du for nogle uger tilbage, havde et dagligt forbrug. Først og fremmest: Jeg synes det er rigtig godt at høre, at du er stoppet med at ryge hash dagligt. Godt klaret!

Jeg kan desværre ikke give dig et klart og tydeligt svar på, om dit hyppige forbrug, som stoppede for nogle uger siden, kan have en indflydelse på, hvor lang tid det tager, før hashen ikke kan spores i dit tis - det afhænger blandt andet af, hvor mange uger det er siden. Men som udgangspunkt tror jeg ikke, at det vil tage så mange dage, før det ikke kan spores - da det lyder til, at det har været et enkeltstående tilfælde nu her.

Det med citronsaft og vand er ikke noget jeg umiddelbart kender til og jeg skal ikke kunne svare på, om det er noget der vil kunne hjælpe på, at sporene af hash hurtigere forsvinder fra urinen.

Hvis du har lyst, kan du prøve at skrive inde på Netstofs brevkasse, hvor der sidder nogle rådgivere, der ved mere om rusmidler. Her kan du få hjælp til konkrete spørgsmål, men du kan også få rådgivning omkring rusmiddelbrug og problematikker, hvis du har behov for det.

Jeg håber du kan bruge mit svar og at du finder ud af det hele.

Mange hilsner

Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål