Hvad vil det sige at få finger?

brevkassespørgsmål

Hvad vil det sige at få finger?

brevkassespørgsmål af
Vctoria
13 år
Oprettet 1 år 5 måneder siden

Mig og en veninde er kommet op og diskutere hvad det vil sige at få finger (altså ikke fordi vi har prøvet det endnu). Jeg mener at hvis man bare blive rørt af nogen nede ved fissen også selv om det kun er udenpå fx ved klitten, ja så har man fået finger. Min veninde mener derimod at man først kan sige man har fået finger hvis nogen har haft en eller flere fingre oppe i hullet og man altså er blevet fingerkneppet. Hvem har ret, vi er meget uenige?

Svar:

Hej Victoria

Det er et rasende godt spørgsmål, og jeg kan faktisk godt forstå at I ikke rigtig kan blive enige, for det er noget der er meget forskellige meninger om.

Her kunne det jo så være skønt, hvis jeg kunne afgøre jeres diskussion...men det kan jeg ikke. For der findes ikke nogen finger-facit-liste, der helt præcist siger noget om hvad det betyder.

Vi har i mange år modtaget spørgsmål fra unge om "at få, eller give finger" og der har været unge der forstår det som du gør, og andre der forstår det som din veninde.  Der har også været virkelig mange rådgivere i vores brevkasse gennem årene, og blandt dem har der også været forskellige meninger.

Jeg tror du og din veninde er nødt til at blive enige om at i er uenige. Der findes masser af spørgsmål, som ikke kun har ét rigtigt svar, så der er ikke noget mærkeligt ved at I begge er så sikre på at I har ret. Det kan selvfølgelig være irriterende ikke at kunne få det endeligt afgjort, men på den anden side er det jo også ret fedt at der er plads til at forstå tingene forskelligt.

Man kan sagtens definere "at få finger" på begge måder, og så er det bare vigtigt at huske at forklare, hvad man mener, når man snakker om det.

Mange hilsner Pedro

Pedros billede
Pedro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål