Hvad gør jeg?

brevkassespørgsmål

Hvad gør jeg?

brevkassespørgsmål af
Pigen som er forelsket
13 år

Jeg er en pige som virkelig er blevet vild med en fyr og så har sagt det til mine venner, men så er en af mine veninder som jeg har sagt det til begyndt at snakke mega meget om ham og at han skriver frækt til hende o.v.s . Så nu kan jeg ikke snakke om han fordi hun bliver mega jaloux så jeg ved ikke hvad jeg gør PS. Jeg Tor også at hun har sagt det til ham fordi han ignorere mig Så har i nogen tricks til hvordan jeg får ham tilbage

Svar:

Kære dig

Forelskelse kan være noget af det aller bedste, vi som mennesker oplever, men også noget af det sværeste. Det kan være rigtig ubehageligt at opleve, at ens følelser måske ikke er gengældt, men det er noget langt de fleste vil opleve på et eller andet tidspunkt. De fleste vil nok også prøve det, du beskriver, nemlig at man som veninder bliver vilde med den samme fyr. Det er meget forskelligt fra venskab til venskab, hvordan man håndterer den slags. De fleste vil dog nok sætte venskabet først, fordi man ikke vil såre sin veninde ved at være sammen med én, hun har følelser for. Men den slags skal man lære, og i starten prøver man nok lige nogle grænser af. Jeg synes dog, det er rigtig vigtigt at sige, at det er helt naturligt, hvis du bliver såret og ked af det over, at din veninde er begyndt at snakke sådan med ham fyren, efter du havde fortalt, at du var vild med ham. Det er ikke rart at se en, man er vild med, sammen med en anden, og det kan især være svært, hvis det er ens veninde. Jeg tror, det kunne være en rigtig god idé, hvis du og din veninde fik snakket om alt det her. Både for at undgå at I bliver mere kede af det, men også for at undgå, at jeres venskab går i stykker. Jeg tror, det er rigtig vigtigt, at I sammen finder ud af, hvem af jer, der ligesom må "få" ham fyren, for det virkelig blive svært at være veninder, hvis I ender med at kæmpe om ham. Hvis jeres venskab betyder noget for jer, så er det værd at passe på det og sætte det først - også før fyre og forelskelser. Jeg tror også, det er en god idé at få snakket med ham fyren om det, for det er heller ikke sikkert, han har lyst til at stå midt i jeres venskab eller såre nogle af jer. Ærlighed er en rigtig god, både når det kommer til venskaber, men virkelig også kærlighed. Jeg kan nok ikke give dig andre råd eller tricks end det, at være ærlig. Husk at passe på dig selv, også selvom kærlighed er spændende.

Jeg håber, du kan bruge mit svar, og at det hele lykkes!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål