Hvad betyder fersken?

brevkassespørgsmål

Hvad betyder fersken?

brevkassespørgsmål af
Monique
13 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Jeg har tit frugt med i skole for det kan jeg godt li. Når jeg har en fersken med griner drengene. Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor men tror det måske er et symbol eller noget. Måske noget frækt? Det ku nemlig ligne dem! Tror måske også nogen af pigerne ved det men de siger ikke noget og tør ikke rigtig spørge dem. Jeg elsker fersken men har tænkt på om jeg skulle la vær og ta dem med i skole når drengene griner sådan?

Svar:

Hej Monique.

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om en fersken har en eller anden skjult betydning, siden drengene i din skole griner sådan af det. Så vidt jeg ved, så er en fersken et symbol på en skede. Lidt ligesom en aubergine bruges som symbol for en penis. Så det er højst sandsynlig derfor drengene synes det er så sjovt, selvom der nok også er mange, der ikke kan se det sjove i det.

I forhold til om du skal lade være med at tage ferskener med, så skal du selvfølgelig gøre det, du har det bedst med, men hvis du elsker det, så tænker jeg ikke, at drengenes reaktion skal holde dig tilbage. Mange drenge i den alder er lidt umodne, og de skal nok finde noget andet at grine af, hvis du ikke tager det med længere. Så jeg synes, at du selv skal bestemme, hvilket mad du gerne vil have med i skole. Du kan jo vælge at gå med på den, og ikke skjule at du har det med, for det synes de nok er endnu sjovere, men bare owne det.

Mange hilsner Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål