Homo
brevkassespørgsmål af
Martin
13 år
Hej jeg er en rigtig liderlig dreng på 13 år og jeg kigge igår på porno og gik så ind på gay porn, og det gokkede jeg så til og fik udløsning. Så da jeg kom i skole, kiggede jeg på en af mine drenge venners pik til idræt og jeg synes det rigtig dejligt og fik udløsning i mine buksker. hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære dig,
Godt du skriver! Først og fremmest, det er helt normalt at være meget liderligt i din alder og tænke meget på sex. Det er også helt normalt, at det måske er nogle lidt uventede ting, der tænder én, for det er også fra omkring din alder og frem, at man ligeså stille begynder at finde ud af, hvad man kan lide, og hvad man ikke kan lide. Det er helt forskelligt fra person til person, hvad man er til og tænder på, og det er slet ikke sikkert, du tænder på det samme som nogle af dine venner. Det kan godt være lidt spændende i starten, når man begynder at opdage de ting, man tænder på - og det kan altså også godt være lidt chokerende, hvis man finder ud af, man tænder på noget, man ikke lige havde regnet med. Det kan også være forvirrende, fordi man måske troede man kendte sin seksualitet lidt bedre. Men seksualiteten er en stor ting, der godt kan ændre sig, og den er spændende at udforske. Derfor er der overhovedet heller ikke noget galt med det, du beskriver, du har oplevet.
Du skriver i dit brev, at du har set gay porno og nydt det, og at du har oplevet at blive tændt af at se din vens pik. Som jeg skrev lige før, så er der intet forkert i det, du har oplevet! Der er intet galt i den nydelse, du har oplevet! Du spørger, hvad du skal gøre, og jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad du mon mener med det spørgsmål? Jeg tænker om du spørger, fordi du måske går med nogle overvejelser omkring din seksualitet? For eksempel med nogle overvejelser om, om du mon er homoseksuel? Hvis det er det, dit spørgsmål handler om, kan jeg sagtens forstå, du gør dig de tanker, og derfor er i tvivl om, hvad det betyder, og hvad du skal gøre. Du er, som du er, og der er intet galt med de følelser du har. Derfor er der måske ikke så meget, du behøver gøre? Det er rigtig godt, at du undersøger din seksualitet, og porno kan være en god måde at gøre det på, fordi det meste er tilladt indenfor pornoverdenen. Derfor tænker jeg, at du sagtens kan tage det stille og roligt og fortsætte med at undersøge, hvad du kan lide. Du behøver ikke beslutte, hvad du er og ikke er lige nu, du har masser af tid ;)
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Skriv endelig igen eller kom forbi chatten til en snak!
Sophie