Hjælp
brevkassespørgsmål af
Isabel
13 år
Hej jeg er næsten lige begyndt i 7 klasse også var der en dreng der er begyndt at skrive til mig han virker virkelig sød! Men mine venner laver grin med det og hvisker om det han har skrevet til mig bag min ryg hvad skal jeg gøre!? Hilsen isabel

Svar:
Hej Isabel
Det må ikke være rart at være dig i den situation, du beskriver. Derfor er jeg glad for, at du skriver herind i brevkassen, så jeg kan hjælpe dig.
Først og fremmest vil jeg gerne sige, at det ikke er i orden, at dine venner gør grin med dig og drengen eller hvisker om det, han skriver til dig, bag din ryg. Sådan noget gør venner ikke. Hvis du har mod på det, synes jeg, at du skal prøve at tale med dine venner om det. Du kan prøve at fortælle dem om, hvordan det føles for dig, når de gør grin med fyren. Måske har dine venner slet ikke tænkt over, at det kan virke sårende eller forvirre dig? Eller måske er de misundelige på dig, fordi der er en sød dreng, som skriver til dig - og ikke til dem? Der kan være mange grunde til, at dine venner opfører sig, som de gør, og måske vil det være rart for dig at finde ud af. Hvis du ikke har mod på at snakke med dine venner om det ansigt til ansigt, kan det også være, at du kan skrive en god besked til dem om det, hvis I fx. har en chatgruppe sammen. Uanset hvad tror jeg, at det vil være rart for dig at få fortalt dem om, hvordan du har det med det. Så skal du ikke gå med det alene, og det kan være, at I kan finde frem til en løsning sammen.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Marie