Hjælp!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Der er den her dreng i min klasse, jeg kan godt lide ham. Han har fortalt at han havde et crush på en af mine veninder for et år siden. Jeg er ikke sikker, men jeg tror han har mistet følelser for hende og har dem for mig nu. Jeg vil gerne vide det men tør ikke spørge.... od  han ef en af mine bedste venner!

Svar:
Kære du
Det lyder rigtig dejligt, at der er den her dreng du godt kan lide. Men også rigtig svært! Det er nemlig tit rigtig svært at vide om nogen kan lide en - især uden at spørge. Der er dog nogen ting du også kan prøve.
Du kan for eksempel prøve at snakke eller skrive mere med ham eller spørge om han har lyst til at lave noget sammen bare jer to. Det er et ret godt tegn hvis han også har lyst til at snakke og være meget sammen. Og måske det også så er nemmere at mærke om han også kan lide dig.
Hvis I har en fælles ven, kan du også prøve at spørge om han/hun ved om ham drengen kan lide nogen for tiden. Eller du kan fortælle vennen at du godt kan lide ham drengen og spørge om vennen måske vil prøve at fiske efter om ham drengen også kan lide dig.
Hvis det stadig er svært at finde ud af om han kan lide dig, kan du også prøve at tage springet og fortælle ham, at du kan lide ham, eller spørge ham om han også kan lide dig. Selvom det føles lidt skræmmende, så er det alligevel den måde man får det mest klare svar på. Og selv hvis han ikke har det på samme måde, så vil han sikkert gerne blive ved med at være gode venner nu når i er nogle af hinandens bedste venner.
Uanset hvad du vælger at gøre, så held og lykke med det!
Kh Agnete