Hjælp
brevkassespørgsmål af
Nora
10 år
Hej, jeg er en pige på 10. Jeg er forelsket i en dreng fra min skole, men han er 14. mit problem er at han taler hele tiden om og have s*x med mig... Og det er jeg lidt bange for ? og hver eneste gang vi ses rør han sig på penisen :/ han har også spurgt om mit tlf nummer og Facebook/Snapchat profil? nogle der har noget gode tips til hvad jeg kan sige eller gøre for at han stopper eller noget? ;/

Svar:
Hej du
Det lyder dejligt at du er blevet forelsket. Det kan være en rigtig rar følelse.
Det lyder dog ikke til, at du synes, at det er rart, at drengen, du er forelsket i, snakker om at ville have sex med dig, eller at han rør sig på penis, når I ses. Det er helt i orden, gerne at ville have ham til at stoppe med disse ting.
Sommetider kan det være svært at sige fra, når andre gør ting, som man synes er ubehagelige. Selvom det kan være svært, er det dog rigtig vigtigt at få gjort. Hvis du kan, synes jeg, at du skal sige til drengen, at det gør dig utilpas/ bange, når han snakker om, at han gerne vil have sex med dig. Hvis han ikke lytter til dig og stopper, er han ikke god nok til dig. Du fortjener at være sammen med en, som lytter til dig, og som ikke gør eller siger ting, som er ubehagelige.
Jeg lægger også mærke til, at han er noget ældre end dig. Måske er I lidt forskellige steder lige nu, hvor han er begyndt at tænke på sex, og du endnu ikke er klar eller har lyst til sex. Derfor er vigtigt, at du siger til ham, at du ikke bryder dig om det han gør, og det er vigtigt, at han lytter på, hvad du siger. Måske vil det være rart at være sammen med en, der var samme alder som dig, så I kunne have det hyggeligt og sjovt, når I bruger tid sammen, og at det ikke behøver at handle om sex.
Det er vigtigt at vide, at man ikke skal have sex, før man er klar til det. Det er forskelligt, hvornår folk føler sig klar, og det er ikke noget man nogensinde skal gøre for andres skyld, hvis man ikke selv har lyst. Den gennemsnitlige alder for, hvornår unge har sex første gang, er 16 år. Så det er slet, slet ikke unormalt ikke at have sex i hverken din ellers hans alder.
Mvh Christine