Hjælp jeg er afhængig af .....

brevkassespørgsmål

Hjælp jeg er afhængig af .....

brevkassespørgsmål af
Thomas
12 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

Jeg onanaere  for meget!
Jeg har lyst til at gøre det hele tiden! Og jeg elsker det!
Det er den bedste følelse nogensinde! Ved godt det er et mærkeligt spørgsmål, men er nødt til at spørge.
Er det usundt at gøre det? Jeg har også haft lyst til at gøre det andet sammen med en pige på min alder.
Ved godt det virkelig mærkeligt, men det er bare så dejligt.

Svar:

Hey Thomas

Det er helt naturligt at onanere. Nogle begynder som 12 årige, og andre måske lidt senere. Men det fleste mennesker begynder at onenere, når de kommer i puberteten. Og det er helt naturligt og fuldstændig ufarligt. Så du kan være helt rolig. Det er ikke noget der skader dig.

Det er også helt almindelkigt at være vildt nysgerrig på at lave noget med en pige, men det tænker jeg så til gengæld er lidt tidligt at prøve det af. Jeg tænker egentlig at mange drenge på din alder har det sådan, at de har lyst. Men alligevel venter langt de fleste til de bliver 15-16 år. Faktisk er næsten 80 procent af alle unge fyldt 16 før de har sex, første gang. Og det kan godt være en god idé at vente. For når man er lidt ældre, er man også blevet klogere på hvad man kan lide, og hvordan man passer på sig selv, når man skal være intim og have sex, med et andet menneske. Jo ældre man er, jo bedre kan man passe på sig selv, og være sikker på at det bliver en god oplevelse. SÅ det med at prøve det af, vil jeg råde dig til at vente med.

Men onanien kan du altså være helt rolig omkring. Det er helt naturligt, og helt uskadeligt.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål