hjælp
brevkassespørgsmål af
A
17 år
Hej Jeg har i omkring 2 år haft revner ved penishoved også på undersiden, ved ikke hvad det er, og jeg vil ikke snakke med en læge om det, da jeg synes det er ubehageligt. Hvis jeg skal bruge en creme, hvilke. skal det så være eller skal jeg overhoved bruge creme? Tak

Svar:
Hej med dig,
Det lyder da også irriterende! Hudproblemer er uhyre almindeligt og de kan komme alle steder vi har hud - dermed også fx på penis. Om du skal bruge en creme, salve eller andet vil afhænge af hvordan hudproblemet er. Du skriver at du synes det er ubehageligt at gå til lægen med det og det er også helt almindeligt ikke at have lyst til at gå til lægen, når problemet sidder ved kønsorganerne. Når det kommer til hudproblemer er der desværre ingen vej uden om hvis du skal have hjælp.
Husk på at læger er vant til at undersøge og hjælpe folk - se at få bestilt en tid så du kan få kigget på det
Mvh
Louise