Hjælp!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej med hvem end der læser jeg er en dreng på 13 år skriver tit herinde dog mest på jeres ung til ung men har brug for hjælp har en sød kæreste vi har snart været sammen i 4 måneder vi har faktisk været sammen i fire måneder dagen før hendes fødselsdag nå men vi har krammet cudlet har kysset hende i panden og på hånden men har ikke kysdet hende rigtigt (altså på munden) kan ikke tage mig sammen er for bange for at blive afvist eller jeg gør det forkert eller hvornår det rigtige tidspunkt er osv. Hjælp! Har virkelig brug for et svar fordi jeg har tænkt så meget på det her så jeg har kommet til at smide adskillige af mine ting væk (rejsekort kredit kort og telefon har dog fået nyt kort fundet mit rejsekort og der hvar en gammel dame der fandt min telefon)

Svar:
Hej med dig.
Det er dejligt at høre at du har fået en sød kæreste. Det lyder til at I er rigtig glade for hinanden, hvilket jo bare er skønt. Ud fra det du skriver, så lyder det til at du er forelsket i hende - hvilket jo er lige som det skal være, når nu I er kærester. Når man er forelsket så er det som regel sådan, at man hele tiden tænker på den person man er forelsket i og det kan også gøre at man bliver en smule mere glemsom eller distræt end man plejer at være - og for eksempel kommer til at glemme eller miste ens ting - f.eks. telefon, kreditkort eller rejsekort, som i dit tilfælde (dejligt at du har fået løst det og har fået nyt eller fået tingene igen).
Når man har en kæreste for første gang og alt det med at kysse, kramme osv. er helt nyt for en, så er det helt naturligt at det føles svært og at man er nervøs for, om det nu skal gå godt og om det bliver en god oplevelse. Det lyder til at I har taget en del tilløb til det første kys, med de ting I allerede har gjort - altså krammet, kysset i panden og på hånden osv. Når man føler det er lidt svært at tage mod til at kysse på munden, så er det en rigtig god taktik det her med, at gøre nogle andre ting først (som I allerede gør) for på den måde at tage lige så stille tilløb til det første rigtige kys på munden. Det vigtigste er, at det første kys bliver noget I gør, når I begge føler jer klar til det. Når I bruger tid sammen med hinanden, så kan du måske prøve at gøre nogle ting, som giver dig en indikation af, om din kæreste har lyst til at I skal kysse hinanden. Det kan eksempelvis være, at tage din hånd hen til hendes, for at se om hun har lyst til at holde i hånden, prøve at tage dit hoved tæt mod hendes samt gøre nogle af de ting I plejer at gøre, for at vise hinanden at I godt kan lide hinanden. Hvis du gør de her ting, og hun viser at hun har lyst til at kysse dig, ved at hun gengælder det du gør, så vil det første kys ofte komme helt af sig selv - fordi at man, på en eller anden måde, er blevet enige med hinanden i, at det er det der skal ske.
Det er vidt forskelligt hvordan det første kys føles. For nogle føles det helt fantastisk og for andre føles det lidt akavet. Men det vil aldrig være din skyld, hvis det føles lidt akavet. Når man som par kysser hinanden for første gang, så er det helt naturligt at man lige skal finde hinandens "rytme" og spore sig ind på hvad den anden godt kan lide osv. Så, hvis man har følt at det var lidt akavet, så er der ingen grund til at fortvivle - så vil det helt sikkert føles bedre og bedre, for hver gang man kysser.
Jeg håber du kan bruge mit svar og ønsker dig alt det bedste.
Mange hilsner
Freja