Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Lærke
11 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej cyberhus. Jeg opleve noget jeg bliv bange for min plejefar kom og vendt mig i sengen og tog sin tissemand op i mig så. Sag han godt skat du hjælper far gjort ondt og bliv bange må han det

Svar:

Kære Lærke

Du fortæller at din plejefar er kommet ind til dig i din seng og stukke sin tissemand op i dig.

Det må han ikke. Det er helt forkert af en voksen at gøre sådan og det er også helt ulovligt. Det kan godt lyde voldsomt, når jeg siger at det er ulovligt, men du skal vide at det er din plejefar der har gjort noget der er ulovligt.
Du har ikke gjort noget forkert.

Det er rigtig godt at du skriver, og fortæller om det der er sket. Det er nemlig vigtigt at du får hjælp, så det her aldrig skal ske igen.

Ved din plejemor godt, hvad der er sket? Kunne du forestille dig at fortælle hende om det?
Det kan også være du har en lærer på din skole, eller hvis du går i klub, kan der være en voksen du er glad for? Det er alle sammen voksne der kan hjælpe dig, og hjælpe med at sørge for at det ikke sker igen.

Du kan også logge på vores chatrådgivning og snakke med en rådgiver om, hvordan du kan få noget hjælp så hurtigt som muligt. I chatten er du lige så anonym som du er her i brevkassen.

Det er en rigtig svær ting du har oplevet Lærke, og jeg synes du er så modig at du skriver og fortæller om det. Det er helt forkert og helt urimeligt at din plejefar gjorde det her mod dig. Jeg håber du vil fortælle om det der skete til en voksen så du kan få hjælp. Hvis du synes det er for svært, synes jeg du skal logge på vores chat. Det er i hvert fald vigtigt at du prøver, så du kan få noget hjælp.

Mange tanker
Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål