Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej Cyberhus. Jeg har haft angst så længe jeg kan huske, og jeg har nogle ocd ritualer, som jeg udfører dagligt. Jo mere nervøs jeg er for noget, jo flere ritualer skal jeg udføre. Det tager rigtig meget af min energi, og jeg er i dårligt humør hver dag. Jeg har aldrig haft mange venner, men nogle få tætte da jeg ofte er blevet løjet for, og dermed ikke stoler på nogen længere. Jeg er aldrig glad, jeg har selvmordstanker stort set hver dag, og for en uges tid siden gik jeg en tur om natten forbi et vandtårn, hvor det eneste jeg kunne tænke på var, hvordan jeg kunne komme derop så jeg kunne hoppe ud fra det. Jeg får angst anfald, jeg skærer i mig selv, jeg græder stort set hver dag, jeg er træt hele tiden og jeg vil bare gerne være i fred. Jeg orker ikke mere. Ifølge psykiatrisk afdeling har jeg det ikke dårligt nok til at kunne få en udredning, hvilket er noget jeg virkelig gerne vil have. Derfor skriver jeg til jer. Der er ikke noget jeg hellere vil end at få det godt. Det er så længe siden, at jeg har haft det godt, og jeg begynder så småt at tænke, at jeg nok ikke får det igen og derfor må gøre en ende på det hele. Kender I nogle gode psykologer i Vestjylland? Jeg har gået ved 3 forskellige, men det klinger ikke. Min familie ved ikke at jeg selvskader og er selvmordstruet, og jeg kommer aldrig til at dele det med dem. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. På forhånd tak

Svar:

Kære dig,

Jeg kan høre at du kæmper rigtig meget, og jeg kan godt forstå det er noget, der suger al energien ud af dig. Det er utrolig hårdt at kæmpe som du gør, og derfor også helt naturligt at have brug for fred. Jeg kan høre at du både har været forbi psykiatrisk afdeling samt været i kontakt med tre forskellige psykologer. Det er rigtig uheldigt at kemien ikke har været der med nogle af psykologerne, for det er den vej jeg tænker du skal. Du spørger til psykologer i vestjylland. Det bedste jeg kan henvise til er psykologeridanmark.dk. Her kan du finde frem til de forskellige psykologer, som er i dit område. Hermed kan du selv undersøge de forskellige psykologers hjemmesider, hvor du kan finde frem til, hvad de hver især arbejder med. Det er f.eks. vigtigt at du finder en, som har erfaring med angst, ocd, selvskade. Hvis du bliver i tvivl om noget, kan du altid kontakte dem via mail eller telefon for at forhøre dig ad inden du evt. bestiller tid.

Du skriver at du aldrig kommer til at dele det med dine forældre/din familie. Det skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i, men jeg tænker det kan være godt til dig, hvis du har nogle fortrolige omkring dig. Det behøver ikke være dine forældre, men måske en veninde. Det skal du selvfølgelig mærke efter om du er klar til. Hvis ikke, så er det også helt okay. Det vigtigste er at du gerne vil have det bedre og klar på at starte op i et forløb hos en psykolog. Lad det være dit første skridt, og prøv at bevare kampgejsten, som jeg kan høre du har på trods af, hvordan du ellers har det.

Får du brug for en snak, så husk at vores chat har åben 4 dage om ugen, hvor der altid sidder en rådgiver klar til en god snak. Hvis det brænder på kan du også kontake livslinien.dk, som har åbent fra kl.11-04.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Kærlig hilsen

Charlotte

Charlottes billede
Charlotte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål