Hejsa

brevkassespørgsmål

Hejsa

brevkassespørgsmål af
Zoe
11 år
Oprettet 1 år 2 uger siden

Hejsa, mig og min ven hsr kom til og dele skræm på FaceTime, og jeg jeg så ser hvad de skriver, er det ulovligt? Håber det ik, men så det på TikTok st nogle havde sagt at det var ulovligt og se andres beskeder ..

Svar:

Hej Zoe.

Jeg kan godt forstå, hvis du er lidt forvirret over det med at se og dele private beskeder. Det er rigtig nok, at det kan være ulovligt at videredele private beskeder. Fx hvis du skriver med en veninde, og hun skriver nogle hemmeligheder til dig, så må du ikke dele de beskeder videre til en anden uden at din veninde giver lov først.

Det lyder til, at du var et uheld der gjorde, at du så nogle beskeder gennem facetime. Og du har ikke gjort noget ulovligt! Nu ved jeg ikke, hvad der stod i de beskeder, du så, men så længe du ikke tog screenshots af dem og deler dem videre med andre, eller fortæller andre om, hvad du så der stod i de beskeder, så synes jeg ikke du skal være bange for, om du har gjort noget ulovligt, for det har du ikke gjort. Det var et uheld, og det kan ske. Det vigtigste er bare, at du og dine venner er opmærksomme på, at I ikke deler hinandens beskeder, billeder og videoer videre uden at få lov først.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og ellers er du altid velkommen til at skrive igen.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål