Har jeg lige fået en orgasme?
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej jeg står i en situation hvor jeg er ret bange.. jeg har her for nylig hygget med mig selv, jeg er 21 år gammel og fik min første orgame hvor der kom noget ud.. Men da det kom ud sviede det og der var rigtig meget der kom ud! måtte skifte sengetøj, og det lignede ikke bare lyst væske men som om at der var noget mørktfarve i (undskyld de klamme mådet at skrive det på) men det lugtede som sådan ikke.. Er bange for at når det svier og jeg slet ikke kunne mærke at det kom ud om det er helt nomalt, jeg er ikke på p-piller hvis det har noget og sige..
Hilsen der virkelig nervæse og udvidne pige

Svar:
Hej
Det lyder ikke til at der er noget at være bekymre sig over. Det du skriver der kom ud af dig, er højst sandsynligt urin/tis! Den lidt mørke farve kan skyldes blod fra menstruation eller måske fra en rift. De er lidt uklart ud fra hvad du skriver, hvor meget det svier og hvor længe? For hvis det bliver ved med at svie så kan det være en god idé at ringe til lægen og forklare nærmere end hvad du har skrevet her, altså sige noget mere om hvor det er og hvor længe.
Der har tidligere været en del snak om det der kaldes sprøjteorgasmer. Nogle kvinder kan få sprøjteorgasmer og andre kan ikke. Mange kan blive overraskede, og ligefrem skræmte første gang de oplever sådan en. Der har været mange spekulationer om hvad den væske der kommer ud under en sprøjteorgasme er. Det viser sig at det bare er en væske der primært består af tis (!) Selv om man har tisset tidligere, kan man godt aktivere underlivet sådan at der lige kommer lidt mere tis ud. Husk at vaske dig mest med 'sæbefrie' produkter, så den naturlige balance kan opretholdes.
Så ja, det lyder som en orgasme, du har oplevet.
Mange hilsner Sara