Har forde nogle røde knopper eller sår på mit pik hovet
brevkassespørgsmål af
M
23 år
Har forde nogle røde knopper eller sår på mit pik hovet der verken gør ondt eller klør der er heller ik udflod både mig og min Kærste er blive teste men den sage nikertiv

Svar:
Kære M.
Det lyder super irriterende med røde knopper på pikken. Nu ved jeg jo ikke præcis, hvad du og din kæreste er blevet testet for. Men jeg synes, at du skal bestille en tid hos din egen læge og få kigget på det. Det kan for eksempel være svamp eller herpes - herpes gør dog tit ondt eller føles ubehagligt.
Det er ufarligt, men det smitter og derfor er det godt at få udelukket. Du skal bare vide, at det er helt normalt for lægen at kigge på den slags, selvom man selv kan føle at det er lidt mærkeligt måske.
Flere steder i landet findes sexologiske klinikke, hvor man kan møde anonymt op og blive undersøgt. https://www.sexogsamfund.dk/viden/klinikker
Håber det var et svar du kan bruge!
Mange hilsner fra Gerda