Har brug for hjælp!

brevkassespørgsmål

Har brug for hjælp!

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej, jeg er en dreng på 16 år. Jeg er lidt spinkel, og vejer 58 kg. Jeg har et modermærke på min penis som nok er 0,5 cm i diameter og så har jeg to på mine testikler. Jeg vil bare lige høre om det er normalt, hader nemlig når jeg skal bade til idræt/efter fitness, for jeg synes det er pinligt at min penis har en brun plet lige midt på den, som er tydelig. Er nemlig bange for hvordan mine klassekammerater ville reagere.

En anden ting er at hver gang jeg går i bad i offentlige bad (til idræt/fitness) så får jeg stiv penis, selvom jeg får stiv penis er jeg altså ikke homoseksuel. Er der en måde jeg ikke får stiv penis i de offenlige bad? Jeg har hørt at onanere før man går i bad kunne hjælpe, men har ikke prøvet det.

Mvh. anonym

Svar:

Hej anonym

Tusind tak for dit brev. Det er rigtig godt du skriver, så du ikke skal gå og bekymre dig. Der er helt sikkert mange andre, der går med nogle af de samme tanker som dig og derfor kan få noget ud af dit spørgsmål.

Det er meget forskelligt fra person til person, hvor vi får modermærker. Modermærker kan nemlig dukke op overalt på kroppen, og der er derfor ikke noget unormalt i, at du har et modermærke på din penis og testikler. Hvis du synes, at dine modermærker begynder at se mærkelige ud eller ændre form/farve, så kan du altid kontakte en læge, så du er sikker på, at alt er ok. I forhold til dine klassekammerater, så kan jeg godt forstå, at du er bange for deres reaktion, men husk på, at vi alle er unikke og derfor også ser forskellige ud uden tøj på. Hvis dine klassekammerater spørger ind til dine modermærker, så synes jeg blot du skal forklare dem, hvad det er og der ikke er noget farligt i det.

I forhold til dit andet spørgsmål, så har du helt ret i, at man ikke behøver være homoseksuel, fordi man får stiv penis, når man bader på offentlige steder. En forklaring kan derimod være, at når man er i puberteten, så sker der mange forandringer med ens krop. De fleste drenge vil opleve at få rejsninger uden selv at kunne styre det, og det er derfor også helt naturligt, at du oplever det, når du går i bad på offentlige steder. Det kan selvfølgelig være super træls når man står i situationen, så du kan sagtens prøve om det kan være en hjælp for dig at onanere før du går i bad. Når du går i bad kan du også prøve at tænke på noget helt andet, eksempelvis dine fritidsinteresser, hvad du skal lave i weekenden eller noget helt tredje. På den måde undgår du at lede tankerne hen på dine tidligere oplevelser med offentlige bade, og du glemmer måske helt, hvordan det plejer at være.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og husk at du altid er meget velkommen, hvis der kommer andre spørgsmål, som du har brug for at få vendt.

De bedste hilsner

Maren

Marens billede
Maren fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål