Højere
brevkassespørgsmål af
Victor
15 år
Hej jeg hedder Victor, jeg vil gerne vide om jeg bliver højere. jeg er 15 år og er 173 cm. jeg vil gerne nå de 178-182. jeg træner meget og spiser meget og sundt! min far er 178 og min mor er 160. Kan jeg nå det?

Svar:
Hej Victor
Tak for dit brev. Jeg ville ønske jeg kunne give dig et klart svar, men det er desværre umuligt at forudse præcis hvor høj du bliver. Ofte kan man se på sin familie og få en idé om hvor man ender. Du skriver at din far er 178, så det er ikke urealistisk at du også bliver ret høj, selvom din mor ikke er så høj. Måske er der også andre mænd i familien du kan se på? Brødre, fætre, bedsteforældre osv..
Det lyder også rigtig fornuftigt at du spiser sundt og holder dig aktiv. Det håber jeg at du vil blive ved med. Så kan det ikke gå helt galt, uanset hvor høj du ender med at blive.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Venlige hilsner,
Signe