For høj?
brevkassespørgsmål af
Camilla
15 år
Hej jeg er en pige på 15 år og jeg er 195 høj er jeg for høj? jeg er 30 - 40 cm højere end alle mine venner

Svar:
Hej Camilla
Tak for dit spørgsmål til brevkassen! Først og fremmest, skal du vide, at der ikke findes nogen højde, som er "for høj". Alle mennesker er forskellige og heldigvis for det! Det betyder også, at du IKKE er for høj. Jeg kan godt forstå, at det måske kan føles lidt underligt at være højere end sine venner, og at du måske kan føle, at du `stikker ud´. Mange mennesker har et eller andet ved deres krop, som er forbundet med usikkerhed. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er sådan du har det med din højde, men det kunne godt lyde lidt sådan på dit spørgsmål. Det kan være, at du har nogle venner eller veninder, som ville ønske, at de var højere og er trætte af, at de er lavere end de fleste andre. Højde er noget, som ikke kan laves om, og alt efter situationen, kan der både være fordele og ulemper ved at være høj eller lav - der er f.ek.s flere sportsgrene, hvor det er en fordel at være høj. Det bedste er måske at fokusere på de ting som er fede ved at være højere end gennemsnittet, og øve sig i, at være glad for den krop man har.
Jeg håber at du kan bruge svaret.
Med venlig hilsen Christine