Hård voldtægt
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej I går festede jeg med nogle venner. Nogle af drengene trak mig til side og spurgte om jeg ville med dem hjem. Jeg var fuld så jeg sagde ja. Da vi kom hjem til den ene af drengene skubbede de mig ind på et værelse...(indlæg redigeret af Cyberhus-Teamet)

Svar:
Kære du
Det er nogle meget voldsomme ting, du har været udsat for, og det er godt du skriver.
Det drengene gjorde var selvfølgelig både forkert og ulovligt, og det er vigtigt at du får noget hjælp.
Jeg synes du, i dag, skal henvende dig til et af de centre for voldtægtsofre, der er rundt omkring i hele landet. Klik på den røde prik, på kortet, der er tættest på hvor du bor, så får du oplysninger om hvor du kan henvende dig.
Du kan både få hjælp til at melde de her drenge, hvis du ønsker det.
Men du kan også få hjælp til at snakke om hvad det var der skete, og hvordan du har det. Det er helt almindeligt at kroppen kan være fyldt med følelser, efter sådan et overgreb, og det er vigtigt at få hjælp til at håndtere dem. Det vigtigste er at du ikke går alene med alt det der er sket, men får noget hjælp fra voksne. Hjælpen sidder klar, lige nu, på alle de centre du kan se på kortet. Find dit, brug telefonen, og få hjælp.
Mange hilsner
Elisa