Gule ting på penis

brevkassespørgsmål

Gule ting på penis

brevkassespørgsmål af
Nicklas
12 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

hej når jeg trækker forhuden til bage så er dee sådan nogle gule små runde ting og der er meget af det og er bange for det er alvorligt plzb hjelp mig

Svar:

Hej du

Det, som du beskriver, lyder som smegma - også kaldet “nakkeost” i daglig tale. Det består af afstødte slimhinde og hudceller, samt den naturlige smørelse som dannes omkring penishovedet. Det er helt normalt og ufarligt.

Hvis du vasker penis dagligt i lunken vand (ingen sæbe) holder du det nede. Men det dannes naturligt, så hvis du ikke vasker penis kommer det igen.

Du kan altid få din egen læge til at kaste et hurtigt blik på det, hvis det stadig skulle bekymre dig.

Håber svarer kan bruges.

Venlig hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål