Grå hår?

brevkassespørgsmål

Grå hår?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej! Jeg er en pige på 14, og mine venner og jeg har fundet nogle få grå hår på mit hovede! Hvor kommer de fra? Er jeg ved at blive gråhåret tidligt?! Mine forældre begyndte at blive gråhårede som ca. 44 årige, så....

Svar:

Hej!

Enkelte grå hår får vi allesammen - også i forskellige aldre.

Gråt eller hvidt hår, skyldes ikke at hårene har gråt eller hvidt pigment, men omvendt at hårene mangler pigmentering og melanin (som også farver vores hud). Hår uden pigment fremstår som grå eller hvid når lys reflekteres fra hårene. Grå hårfarve får vi typisk naturligt når vi bliver ældre, men kan også komme når vi er yngre. Så også i din alder er det helt normalt, og det er yderst sjældent at det bliver til mere end blot enkelte grå hår :-)

Mvh

Rebecka

Rebeckas billede
Rebecka har svaret på dette spørgsmål