Gravid uden rigtig samleje?

brevkassespørgsmål

Gravid uden rigtig samleje?

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Det er sådan at min fyr og jeg ligger og hygger en gang i mellem, men vi er blevet enige om at vi ikke er helt klar til sex endnu. Vi har tilgengæld mange gange hyggede på den måde at han har sin penis, mellem min skamlæber, og jeg så gnider op og ned, indtil han Så kommer, men på intet tidspunkt, kommer hans penis op i mig. Jeg er stadig jomfrue og har hverken haft samleje eller fået finger endnu. Jeg havde menstruation for 3 uger siden, og ugen efter min menstruation sluttede fik jeg ømme bryster, hvilket jeg normalt kun gør op til min menstruation. Har så haft ømme bryster i ca 2 uger nu, udover det har jeg en oppustet mave og er begyndt at få kvalme. Jeg får ofte kvalme nu og kvalmen har varet ved i et par dage. Mit spørgsmål er så, er det muligt at blive gravid, selvom han ikke har været oppe i mig? Er det muligt jeg er gravid? Og hvis ikke, hvad kan skyldes mine ømme bryster?.. Håber jeg kan få hjælp.

Svar:

Hej,

Dejligt, at I har fundet jeres grænser og en god måde at være sammen på!

Som udgangspunkt kan man ikke blive gravid uden at manden kommer op i kvinden, og der kan være flere grunde til, at du har ømme bryster og har kvalme. Det kan for eksempel være medicin, prævention, en forkert BH eller bare helt almindelige hormoner.

Risikoen for at være blevet gravid er utroligt lille, men hvis du vil være helt sikker, skal du købe en graviditetstest og helst følge brugsanvisningen nøje. Hvis du stadig er i tvivl eller bekymret, synes jeg du skal ringe til din læge og få en snak med ham/hende om, hvad det kan være der får din krop til at reagere som den gør.

Venlig hilsen Iben

Ibens billede
Iben har svaret på dette spørgsmål