Gengældt eller ej
brevkassespørgsmål af
M
14 år
I et stykke tid har jeg haft et cruah på en pige. Jeg skrev til hende som det var, og hun skrev hun tænkte på en anden. Men hun ændrer hele tiden sit navn på mesenger til hjerte og sender beskeder til mig hele tiden. Vi skriver om alt muligt. Vi går i klasse sammen, jeg flytter skole efter sommerferien hun ved det ikke. Hvad skal jeg gøre, hun er bare den jeg vil være sammen med

Svar:
Hej med dig
Mange tak for dit spørgsmål :)
Det lyder da rigtig dejligt at du har fået et crush på en pige. Derfor er det selvfølgelig også rigtig ærgerligt at, hun skriver, at hun tænker på en anden. Dog kan jeg trøste dig med, at siden hun sender beskeder til dig hele tiden og gerne vil snakke med dig om alt muligt, så tænker hun i hvert fald også på dig.
Jeg vil foreslå dig, at prøve at snakke med hende i skolen, selvom det selvfølgelig er svært, når det er ansigt til ansigt. På den måde kan i begge lære hinanden lidt bedre at kende og flytte jeres snak fra messenger ud i det virkelige liv, hvilket giver en stærkere grobund for at udvikle et forhold, omend det er som venner eller mere. Du har jo den fordel at i går i klasse sammen og derfor ses alle hverdagene og derved har i jo god mulighed for at fange hinanden i pauserne og efter skole. Det kunne være en god idé at lade det udvikle sig langsomt og blot tage det skridt for skridt som gode venner og hen af vejen se, hvad det kan udvikle sig til. Det er selvfølgelig en udfordring for jer, at du skal skifte skole efter sommerferien, men jeg tænker ikke at dette vil være en hindring for et godt venskab mellem jer, eller måske et forhold i fremtiden, hvis i virkelig klinger godt sammen.
Jeg forstår godt at det kan være rigtig forvirrende at finde ud af, hvad hun egentlig gerne vil, og om hun vil dig. Men det kan være svært at vide, hvad man egentlig vil, når man blot er 14 år, og alt det med kærlighed og drenge er meget nyt og spændende. Der er meget der skal udforskes, prøves af og opleves. Derudover er det en periode, hvor man også skal lære sig selv og sine egne præferencer at kende, hvilket også er med til at gøre relationer og venskaber udfordrende.
Jeg håber det aller bedste for dig og at du får en en god sommerferie og en skøn start på din nye skole.
De bedste hilsner fra Nikoline