Gør ondt
brevkassespørgsmål af
Mikkel
11 år
Nogen gange får jeg ondt i næsen ikke så tit men når jeg gør så bløder det sker altid i skolen alså det ikke voldsomt men det bløder skal jeg sige det til min lære eller mine pleje forældre eller lad vær ??

Svar:
Hej Mikkel
Super godt du skriver - det er sejt at du selv henvender dig:)
Øv med næsen! Der er mange grunde til at man kan have ondt i næsen og også få næseblod. De fleste gange er det bare noget der sker, og man ved ikke hvorfor. Nogle gange kan det være fordi man piller sig meget i næsen, uden at man rigtig tænker over at man gør det. Det allerfleste gange er det ikke noget farligt.
Jeg synes alligevel du skal sige det for dine plejeforældre, så de kender til problemet. Hvis du fortsætter med at have ondt i næsen og have næseblod, så kan de hjælpe dig med at bestille en tid hos en øre-næse-hals læge så de kan få kigget på næsen.
Tak for din besked:)
Med venlig hilsen
Sebastian