fuck

brevkassespørgsmål

fuck

brevkassespørgsmål af
k
22 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

jeg er ved at smadrer mit liv totalt. jeg bliver anholdt (mindst hver tredje dag, det sidste halve år), kommer på psyk og i detentionen et utal af gange. kæmper med politiet og får nogle gange nogle ret hårde ting afvide. fejler ikke noget, men en gang i mellem når jeg bliver bange, især for mig selv. går jeg udforan bilerne og politiet bliver der ofte tilkaldt. jeg er bange for både at det lige pludseligt slår klik og jeg har lyst til at ende mit eget liv, uden at tænke mig om. at jeg begår noget så kriminelt at jeg ødelægger min fremtid (har pt. ren straffeattest) eller at jeg tager en masse stoffer og gør ting mod folk og politiet jeg senere fortryder og bliver dyrt. pt. er skal jeg starte på center for misbrug, men har ikke noget reelt misbrug, dog er der én ting, som jeg ikke kan gøre uden stoffer. men de ting (som fx den forbrydelse jeg har været udsat for) fortæller jeg kun til politiet. der er også et par stykker som meget gerne vil snakke med mig, mest så længe at jeg opfører mig ordentligt, så det er også gået godt i de sidste par uger, fordi jeg også vil tale med dem. stort set hver gang jeg er på psyk er det enten fordi jeg er kommet med politiet eller hvis jeg er kommet frivilligt, har jeg kontakt med politiet senere hen. får en masse bøder og mit liv er virkeligt kaotisk og stressende, flere gange bryder jeg bare sammen, men da jeg ikke fejler noget, kan psyk ikke så meget andet end give mig samtaler om det der er svært og tilbyde indlæggelse, så jeg kan få ro på den stress der dominerer mig (både tanker, men også fordi der er ting jeg vil/skal nå og ikke kan og så ikke kan overskue alt på én gang). der sker hele tiden noget omkring mig og overvejer at søge aktindsigt i de mange kontakter med politiet og håber også på det kan hjælpe med at ligge det bag mig, da jeg overhovedet ikke kan finde rundt i hvad der er sket hvornår længere. men det skal helst være tilgennemsyn, så jeg ikke sidder med det selv og er ved politiet så der ikke sker noget hvor de bliver tilkaldt, men man kan desværre ikke selv bestemme hvordan man vil have den. btw har en IQ på over 130, men opfører mig som et lille barn og en der er forkælet

Svar:

Kære K.

Jeg kan godt forstå, at du føler dig overvældet, forvirret og frustreret. Det er tydeligt for mig, at der sker en masse omkring dig, og at det er svært for dig at finde hoved og hale i det hele. Alligevel vil jeg dog gerne starte med at rose din indsigt. Det er ikke altid nemt at indrømme, at det man gør måske ikke er så hensigtsmæssigt, men ofte er det lige præcis det, som skal til for at ændre det. Så stor ros til dig for, at du både er i stand til men også villig til at se din egen situation i øjnene. Det kræver mod, og det kræver styrke. Stærkt gået!

Jeg er dog samtidig lidt usikker på, hvad du søger, da jeg ikke helt kan læse et spørgsmål ud fra dit brev, men jeg kan sige, at det for mig lyder det som en god idé, måske at få noget aktindsigt og at få noget hjælp til at se det igennem, så du kan få hjælp til at danne dig det overblik, som det virker til, at du har brug for lige nu. Måske det også kan bruges til at se et mønster i, hvad der går forud for de problemer, som du oplever? Hvis du kan få en bedre fornemmelse af, hvad det er, som trigger dig, når tingene begynder at gå skævt for dig, så er det måske også nemmere at finde ud af, hvad du har brug for af hjælp, støtte eller rådgivning til at komme videre.

Hvis du har brug for en snak eller noget om din situation, ellers hvis du føler dig presset og har brug for at læsse af, så kig endelig forbi vores 1-1 chat, hvor vores rådgivere sidder klar til at hjælpe dig så godt de kan.

Jeg ønsker dig alt det bedste, og jeg tror på, at du har taget et af de vigtigste skridt mod et bedre og mere harmonisk liv.

Mange positive tanker

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål