Forvirret omkring følelser
brevkassespørgsmål af
17, forvirret og måske forelsker
17 år
Hejsa Cyberhus. Jeg skriver fordi jeg har et problem som jeg ikke selv kan finde ud af. Jeg har over et par måneder skrevet med en pige (Pige1) og hun er meget sød, smuk og unik. Vi har halvt flirtet før i tiden, men nu er det blevet en seriøs ting, som jeg ikke ved om jeg har lyst til. Selvom hun er helt fantastisk, så lyser hun bare ikke op, og giver mig ikke de rigtige følelser når jeg kigger på hende. Hun er meget følsom, og usikker, selvom hun ikke skal være usikker på sig selv. Jeg kan godt se mig selv i et forhold med hende, men det virker bare ikke rigtigt. Hun er ikke min type, på nogen måder. Men synes da stadig hun er dejlig. - Hun er forelsket i mig, og har måske også givet udtryk for at det er gengældt. Men det tror jeg faktisk ikke det er. Jeg mødte en pige (pige2) i byen forleden, og følte vi havde en connection, jeg fik hendes snap, og vi har skrevet meget siden. Kan virkelig godt lide hende, hun lyser op for mig, og hun er virkelig sød. Har ikke noget specielt kørende med hende, men tror godt at det ville være en mulighed, hvis jeg prøvede, da hun faktisk virker interesseret i mig på nogle punkter. Hun er lige min type. Jeg ved ikke om jeg burde såre pige1, ved at stoppe det vi har kørende, fordi det virker ikke som om, at jeg overhovedet har lyst til hende på den rigtige måde... Men vil virkelig ikke såre hende. Jeg er ung, og har tit haft noget småt kørende med piger, uden at det behøves at blive en reel ting, og troede at vi begge to var enige om at vi bare opfyldte lidt behov for hinanden uden at vi skulle sætte os selv i en ramme, altså et forhold. Altså, for at gøre det enkelt og kort; Jeg har noget med en pige, som jeg ikke tror, at jeg er forelsket i. Jeg har i mellemtiden mødt en ny pige, som jeg faktisk er forelsket i. Men har bare ikke lyst til at gøre min nuværende flirt ked af det. Hvad kan i rådgive mig med? ?

Svar:
Kære forvirrede
Når jeg læser dit brev, så synes jeg ikke at der er meget tvivl om hvad dine følelser for tæller dig, og hvad du skal gøre. Selvom det nok både bliver svært og gør ondt.
Du skriver at du har flirtet med Pige1 i noget tid, og at du, selvom du synes hun er sød og smuk, ikke kan se en fremtid med hende. Omvendt har du mødt Pige2, og du er blevet interesseret i at finde ud af om I har en fremtid sammen. Du skriver også at du er bekymret for at såre Pige1, men som jeg læser det, så kan du ikke undgå at hun bliver såret på et tidspunkt. Enten når det bliver åbenlyst at du ikke gengælder hendes forelskelse, eller hvis hun opdager at du også snakker med andre piger. Derfor vil jeg råde dig til at rive plasteret af hurtigt, selvom det kommer til at gøre ondt. Det skylder du både Pige1 og dig selv, og på den måde kan hun også få chancen for at finde en som gør hende glad.
Så selvom det kommer til at gøre ondt på Pige1 nu, og hun højst sandsynligt bliver ked af det, så er ærlighed den bedste vej frem for jer begge. Det vil hverken være fair overfor dig eller for hende at I fortsætter med noget, mens dit hjerte er hos en anden.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Hvis du har brug for at tale mere konkret om hvad du kan sige til Pige1, kan jeg anbefale vores chat. Den har åben hver mandag/onsdag 14-17 og tirsdag/torsdag 18-21.
Venlige hilsner,
Signe