Forvirret 15 årig pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus. Jeg er en pige på 15 år. Jeg har altid været sikker på min seksualitet, at jeg var til drenge. Da jeg var omkring 13-14 år begyndte jeg at onanere og kigge efter porno, og der begyndte jeg at blive lidt forvirret. Jeg tænder nemlig kun på lesbisk porno, eller porno hvor der er flere piger og drenge. Jeg har kysset med drenge jeg kunne lide, og jeg kunne godt mærke at jeg blev våd, men når vi begyndte at pille, var det ligesom at jeg ikke tændte på ham længere. Jeg har prøvet at kysse med nogen piger, men det føles ikke dejligt, og jeg nyder det ikke ligesom når jeg kysser med drenge. Jeg er ret sikker på at jeg ikke er til piger, men forstår ikke hvorfor jeg ikke tænder på de fyre jeg kan lide, og hvorfor jeg ikke tænder på hetero porno.. Håber i forstår hvad jeg mener og I kan hjælpe mig! tak på forhånd:)

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå, at du har nogle spørgsmål til din seksualitet og jeg vil forsøge at give dig nogle svar, der i det mindste kan give dig en form for afklaring på dine tanker.
Til at starte med vil jeg fortælle dig, at det i din alder er helt normalt at synes, at mange forskellige ting er spændende og kan være frække. Mange ting der bare kan minde en om sex kan være grund til, at man bliver tændt og gør, at man kan begynde at tænke, om det er noget, man selv kan have lyst til. Og her er det også helt fint at gå efter de ting og prøve dem af.
Det er helt naturligt i din alder endnu ikke at vide, hvad man har lyst til. Mange er i tvivl om, om de mest er til piger eller drenge og søger et svar på det. Selvom du oplever, at du tænder på lesbisk porno, så betyder det ikke nødvendigvis, at du selv er lesbisk. Du skriver også selv, at du ikke nyder at kysse med piger, som du nyder at kysse med drenge. Egentlig vil mit råd til dig være at gå efter det, du har mest lyst til og hvis det er at kysse med drenge, så er det helt fint at blive ved med det. Når det så er sagt, så kan det godt være, at du møder en sød pige, som du får lyst til at kysse og så er det selvfølgelig helt fint at se, om det kunne være et kys, du ville nyde.
Jeg kan forstå, at din forvirring omkring din seksualitet især bunder i, at du tænder på lesbisk porno. Her vil jeg fortælle dig, at der er mange piger, der tænder på dette uden egentlig at have lyst til at have sex med en pige. Når du nu selv oplever at blive tændt, når du kysser med drenge men ikke med piger, så vil jeg gå ud fra, at det er den tilgang, du skal bruge, når du vælger, hvem du kysser med. Netop at du rent faktisk har lyst til at kysse og ikke kun gør det, fordi du undersøger grunde til, at du kan lide at se porno med piger. For mange vil det med lesbisk porno handle om, at kvindekroppe er flotte at kigge på og mænd er mere maskuline. Når det kommer til at kigge, vil man måske gerne se noget flot, men når det kommer til virkeligheden, vil den heteroseksuelle pige måske gerne have en mere maskulin dreng.
Jeg lægger også mærke til den anden grund til, at du bliver i tvivl om, om du er til drenge eller piger. Netop at du har svært ved at blive våd, når du og en dreng går længere end at kysse og du ikke længere synes, at han tænder dig, når I går længere. Her vil jeg fortælle dig, at mange piger har svært ved at blive våd i starten, når de begynder at lave seksuelle ting. Det kan både være, fordi man er nervøs eller fordi man egentlig ikke har lyst til sex endnu. Hvis det er det sidste, kan det være meget frækkere at kysse, men så når der sker mere, så kan man egentlig ikke så godt lide det. Din krop er stadig under udvikling og det er helt normalt, at man i starten har mest lyst til at kysse og røre uden på tøjet. Kroppen har det med at fortælle os, når vi er klar og det at du egentlig ikke længere har lyst, når I begynder på noget kan være et tegn fra din krop på, at du egentlig ikke har lyst til sex endnu.
Hvis du alligevel synes, at du har lyst, så vil jeg råde dig til at snakke med den her fyr, som du skal til at være sammen med. Her kan det være godt at fortælle, at du ikke er helt sikker på, hvor langt du vil gå og I kan snakke om, at det er okay at fortryde og sige fra, hvis det bliver for meget. Jeg vil ihvertfald ikke umiddelbart tænke, at det er tegn på, at du ikke er til drenge så længe, at du synes, at det er federe at kysse med drenge end med piger.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Kom endelig forbi 1-1-chatten, hvis du har behov for at snakke.
De venligste hilsner
Signe M.