Forvirrende Bh-størrelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej,
Sagen er den, at jeg er blevet fuldstændigt forvirret over min bh størrelse? Har ledt og ledt på google, uden held...
Har lige været ude og købe ny, efter jeg sidst købte en push-up med E skål, det skal lige siges jeg bruger 65 i omkreds - dog nu er jeg gået op i en F, uden noget i? Det er så fjollet, men kan ikke se hvordan det kan hænge sammen? Prøvede flere i E, men de kunne slet ikke passe... Folk har sagt til mig det kun ligner C/D, er det pga. min lille omkreds?..
Er bare maks forvirret, så hvis nogen har forstand på det må de meget gerne hjælpe..

Svar:
Hej med dig.
Tak fordi du skriver herind.
Jeg kan godt forstå du bliver forvirret og måske endda frustreret, når det kommer til at finde den rigtige BH størrelse. Faktisk viser undersøgelser, at 80% af danske kvinder bruger BH’er i forkert størrelse.
Ligesom med så meget andet tøj kan størrelser på BH’er også variere alt efter mærke, modeller og materiale. Selvom du måske én gang før har fået af vide, at du bruger en bestemt størrelse anbefales det, at man alligevel får målt sin størrelse minimum en gang om året, da ens størrelse ændrer sig i takt med, at kroppen og dens facon af forskellige årsager ændrer sig.
Du kan på nettet finde mange guides til, hvordan du beregner din størrelse - faktisk findes der også decideret online beregninger, hvor du taster dine mål ind. Men bemærk, at du skal se det som noget vejledende og ikke et 100% korrekt svar. Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal måle, så findes der også videoer på nettet, der illustrerer det. Når alt det er sagt, så vil jeg alligevel anbefale dig, at tage ind forbi en rigtig undertøjsforretning, og bede en af de dygtige ekspedienter om, at måle dig. De ved om nogen, hvordan det skal gøres, og kan samtidig hjælpe dig med, at finde de helt rigtige, flotte og behagelige BH’er. Så undgår du også, at bruge en masse penge på BH’er, der alligevel ender med, at ligge i skabet fordi de ikke føles rare, at have på.
Skulle der også være andet, der skal tages højde for (fx smerte i nakke, generende bøjler eller gnavende skulderstropper) kan du også få hjælp til det.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Helene