Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Ida
13 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej kan i hjælpe mig jeg er forelsket i denne her dreng men han er den mest populære på hele mellem trinnet han ved næsten ikke jeg findes hvad skal jeg gøre han går med mærkevarere og sådan noget også kommer jeg som ikke har særlig mange penge

Svar:

 Kære Ida

Det lyder som en forvirrende og træls situation, du står i lige nu. Derfor er det super fint, at du har skrevet til brevkassen for at få dine tanker ud.

Ud fra din beskrivelse kan jeg ikke helt fornemme, om du kender ham og om I har snakket sammen, eller om du 'bare' ved, hvem han er, fordi han er populær.

Jeg tænker, at det er helt almindeligt at kunne blive forelsket i en person, hvor det føles som om, at vedkommende ikke ved, at man eksisterer. Nogle gange kan man også blive vildt fascineret af et andet menneske, fordi at vedkommende enten ser ud på en bestemt måde eller har en personlighed, man synes er spændende. Det kan fx godt være en populær dreng/pige på skolen, lige såvel som det kan være en kendt person. Det jeg prøver at sige er, at det ikke er ualmindeligt at være forelsket eller fascineret af et menneske, selvom det måske ikke bliver til mere end det.

Din beskrivelse af drengen er kort og indebærer, at han er populær og går i mærkevarer. At han er populær siger ikke nødvendigvis noget om, hvordan han er som person; og i sidste ende, er det dét, der er vigtigst. Du skal ikke lave om på dig selv eller føle, at du ikke er god nok til ham, blot fordi han går med mærkevarer og du har knap så mange penge.

Som sagt skriver du, at han går med mærkevarer, og også at du ikke selv har særlig mange penge. Det behøver ikke at betyde noget, om man har mange penge eller ej. Sådan kan det desværre nogle gange komme til at virke, og man kan derfor også virke til at være langt fra hinanden.
I virkeligheden handler det om, hvordan man er som person, og på den måde gøre et godt indtryk på andre. Et første skridt til at gøre et indtryk på ham vil være at få ham til at bemærke dig. Det kan være, at du og dine veninder begynder at hænge ud lidt tættere på ham, og du forsøger at få øjenkontakt og smile til ham, hvis han ser dig.

Som jeg skrev i starten, så er det helt almindeligt, at man kan gå og have et crush eller være forelsket i en person, selvom det ikke bliver til noget, og det er helt okay.

Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål. Du er velkommen til at skrive igen eller logge på vores 1-1chat, hvor en rådgiver vil sidde klar til at chatte med dig, om lige det du har brug for.

De venligste hilsner,

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål