Forelskelse på nettet
brevkassespørgsmål af
Alexander
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år der bor i s jeg har skrevet med den her pige fra V i to dage nu og jeg er helt vildt forelsket i hende vi sender hjerter men ved ik om det betyder noget vi har heller aldrig mødt hinanden jeg ved bare ik hva jeg skal gøre hvordan får jeg hende til at kunne lide mig og hvis vi så kommer sammen i fremtiden hvordan skal jeg så hontere langdistance forholdet

Svar:
Kære du.
Hvor lyder det dejligt for dig, at du er blevet forelsket i pigen du har skrevet sammen med! Nogen gange sker det, at man meget hurtigt får sommerfugle i maven over at lære en at kende, som man synes virker sød og det kan være en skøn følelse. Når man sender hjerter til hinanden kan det både betyde at man er glade for hinanden, men et hjerte kan også betyde at man sender hinanden en kærlig tanke, så det er ikke lige til at vide, hvad det betyder for jer når I sender hjerter til hinanden. Det er alt afhængig af, hvad I hver især ligger i det. Du skriver, at I indtil videre kun har skrevet sammen og det er jo rigtig fint at lære hinanden at kende på den måde til at starte med. For at lære hinanden bedre at kende, kan du prøve at spørge hende om hun har lyst til at mødes, så I kan se hinanden og snakke sammen. Hvis hun har lyst til at mødes kan det være nemmere at finde ud af, om I har en god kemi. I forhold til hvordan du kan få hende til at lide dig, vil jeg foreslå dig, at du er dig selv, viser din interesse for hende, uden at det bliver for meget. Du kan spørge ind til hende og være sød og venlig. Hvis det skulle ske, at I ender med at blive kærester og få et langdistanceforhold, kan I prøve at se hinanden så meget som muligt i weekender og ferier, og ellers snakke sammen på facetime, ringe eller skrive sammen.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og så vil jeg ønske dig al mulig held og lykkke med kærligheden :)
Mange hilsner fra Gro.