Fisse og pubertet
brevkassespørgsmål af
Jakob
13 år
Hej, jeg hedder Jakob. Jeg er 13 år gammel. Jeg går hele tiden og undre mig over om piger der er begyndt at gå i puberteten, og har fået nogle patter. Om de så har hår på fissen og om de har hullet hvor man stykker dilleren ind i når man har samleje. Hilsen Jakob!

Svar:
Hej Jakob
Jeg kan godt forstå du undrer dig. Det kan jeg forsikre dig om at mange drenge gør i din alder :)
Og svaret er ja, til begge dele. Når piger kommer i puberteten, kommer der hår på fissen, og de har også et hul, hvor man kan stikke dilleren ind. Det hul har de sådan set fra de bliver født, men det udvikler sig først til at skulle bruges til dillere, når piger kommer i puberteten og bliver gamle nok til at have samleje.
Ligesom med drenge, er det forskelligt hvornår man kommer i puberten. Men for det fleste begynder det i 12-16 års alderen.
Mange hilsner Lasse