Fingernegl sidder løs
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej,
Jeg har det problem at min pege- og langefingernegl sidder løse i et område som svarer til list under halvdelen af neglen, dog sidder min pegefingernegl stadig fast hele vejen rundt om det sted hvor den er løs. Kan det have noget at gøre med mot psoriasis?

Svar:
Kære 17-årige
Tak for dit spørgsmål. Det lyder da ret irriterende med løse fingernegle.
Mig bekendt kan psoriasis påvirke neglene på mange forskellige måder, så det kan sagtens være forklaringen.
Det kunne dog også være neglesvamp, selvom det oftest sidder på tåneglene og ikke på fingerneglene.
Jeg synes, du skal få din praktiserende læge til at se på det. Hvis det er svamp, kan du få nogle piller mod det. Men det er en langvarig kur, og den kan have en del bivirkninger, så det skal man jo lige overveje, om man har lyst til.
Mvh Anne