Fik min første mens men har aldrig haft den efter? Var det ikke menstruations blod?

brevkassespørgsmål

Fik min første mens men har aldrig haft den efter? Var det ikke menstruations blod?

brevkassespørgsmål af
Mille
13 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Jeg fik min mens i midten af oktober. Jeg havde den i 4 dage og jeg bruger en app kan den fortælle mig hvornår jeg får den igen men jeg har ikke fået den. Overhovedet ikke. JEg er meget i tvivl om det var menstruations blod eller hvad det kunne være.

Svar:

Hej,

Det er meget almindeligt at de første menstuationer er uregelmæssige, og de kan godt springe et par måneder over i begyndelsen. Det er et meget komplekst hormonsystem, og der kan godt være lidt startvanskeligheder, som kan forårsage, at den enten ændrer sig fra gang til gang eller kommer på uregelmæssige tidspunkter eller overhovedet ikke kommer.

Det lyder således ganske normalt og det kan godt tage lidt tid. Men hvis du ikke oplever at den kommer i løbet af den næste måned, så vil jeg råde dig til at bestille en tid hos din læge, som kan stille flere spørgsmål og undersøge det nærmere.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål