Fester og sådan noget man laver
brevkassespørgsmål af
Zoe
12 år
Jeg er en pige på 12 år og jeg er en af det populære men jeg har mødt de her piger og drenge fra den anden skole. Min veninde og jeg mødte de her piger i går men de sniger sig ud om natten når deres forældre ikke ved det. Jeg ville gerne være ligesom dem men jeg er bange for at mine forældre bliver mega sure. Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. KH Zoe

Svar:
Hej Zoe
Først og fremmest skal du have mange tak for dit spørgsmål her i brevkassen.
Du skriver, at du har mødt nogle piger og drenge fra en anden skole, og at du gerne vil være ligesom dem. Derudover skriver du også, at de sniger sig ud om natten, så deres forældre ikke ved det.
Jeg vil ikke anbefale dig, at du sniger dig ud om natten, når dine forældre sover. Hvis der skulle ske dig noget, når du er ude om natten, så har dine forældre ingen chance for at kunne hjælpe dig. Derudover kunne du måske undersøge muligheden for at være sammen med dem om dagen, hvor dine forældre ved, hvor du befinder dig.
Jeg tænker sagtens, at du kan være ligesom dem på dig egen måde, uden at du behøver at snige dig ud om natten og uden, at du behøver at gå glip af noget. Måske kan du prøve at tænke over, hvad det er ved pigerne, som du synes er spændende, og som gør, at du gerne vil være ligesom dem - måske er det noget helt andet end at de sniger sig ud.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig til, hvad du kan gøre.
De bedste hilsner
Sara