er jeg for stram til min kæreste pik kan komme ind

brevkassespørgsmål

er jeg for stram til min kæreste pik kan komme ind

brevkassespørgsmål af
Isabella
15 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

mig og min kæreste havde sex i weekenden om lørdagen var jeg en lidt mere stram inde jeg plejer men min kæreste fik strammet mig op inge så det gik men søndag morgen har jeg så stram at han overhovedet ikke kunne stramme mig op vi prøvet cika i 10 til 15 minutter men det virkede ikke og har ingen ide hvorfor jeg var så stram??? kan det måske være på grund at det var to månder siden jeg mistede min mødom eller noget??? lidt information vis det kan hjælpe: Normalt er jeg lidt stram men det plejer ikke at være et problem. min kæreste er også lidt ældre end mig han er 20 år og mig og min kæreste bor også langt væk fra hinanden så vi ser kun hinanden være anden weekend måske tredje weekend vis han har weekendarbejde. jeg har også lige fået en p-stav og det var føste gang vi gjorde det uden kondom.

Hvorfor er jeg for stram???

Svar:

Kære Isabella

Det lyder til at være en ubehagelig oplevelse for dig, at du har været for stram til, at din kæreste kunne trænge ind i dig. Du skriver, at det er to måneder siden, at du mistede din mødom. Måske handler det om, at du og din kæreste skal lære hinandens kroppe at kende. Det er rigtig vigtigt, at du føler dig godt tilpas, og at du ikke føler dig presset til at gøre noget, som du ikke er klar til, eller som du ikke har lyst til.

Derudover er det også meget vigtigt med forspil, fordi det kan få dig til at slappe af, og fordi der bliver udløst en masse hormoner, som bl.a. sender blod til dit underliv, der får det til at svulme op og blive våd. Når din kæreste trænger ind i dig er det nemlig vigtigt, at du er våd, så det ikke føles ubehageligt for dig. Du skriver også, at det er første gang I har prøvet at have sex uden kondom, og at du ikke plejer at være så stram som i weekenden. Normalt er der glidecreme på kondomer, som giver smørrelse og gør det nemmere for ham at trænge ind i dig. Derfor kan I have oplevet, at det var sværere i weekenden. Hvis du har svært ved at blive våd, kan I bruge glidecreme. Det kan købes fx i Matas.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Lucia

Luchias billede
Lucia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål