Er han player eller er han virklig vild med mig ?
brevkassespørgsmål af
chriller
13 år
Hej Cyperhus Det her er første gang jeg er her så, hvis jeg laver noget forkert så "underskyld" Allel personer der er med: mig (13 år) Simon ( 17. min kæreste, men jeg slog op med ham)) Emil (12 år, bedste venner med Janjar) Janjar (13 år. jeg har været kærester med ham før) Frial (15 år. min bedste veninde + janjars storsøster) Så jeg skriver med Emil på snap ( bare helt normal) og jeg er kærester med Simon. Emil flirter med mig og siger fx. "du er virklig smuk" jeg svarer "haha". Jeg har ikke fortalt til Simon at jeg skriver med Emil, han flirter mere og mere. Så tirsdag ( 3 dage efter Emil skrev til mig ) slår jeg op med Simon (ikke fordi jeg er forelsket i Emil, men han var fkn kedelig) . Han forstår ikke hvorfor jeg slår op og blokere mig. Samme nat skriver jeg med Emil til kl.01 om natten. Jeg fortæller Frial om at han skriver til mig osv. hun lovede ikke at fortælle til NOGEN! men hun fortalte til Janjar eftersom han skriver til både mig og Emil " kan du godt lide Emil " og jeg svarer "ved ikke hvem det er " og Emil ser ud til at blive lidt sur over jeg fortalte det fordi han gerne vil have at det er " Vores hemmelighed " Emil begynder med at skrive mere privat. Emil: hvad ville du gøre hvis vi var sammen lige nu? mig: Jeg ville nok snakke med dig. hvad ville du ? Emil: jeg ville nok kysse dig. mærke på din lækre røv. Mig: Du må mærke andres! Emil: jeg vil mærke DIN fkn lækre røv. skal vi ikke mødes ved brunns Galleri inde på toiletterne ? Mig: hvad skulle vi dog der ? Emil. jeg kunne kysse dig. mærke på dig. MIG: Nej tak <3 EMil: du gør mig hel skør. Jeg tror jeg er forelsket. Mig: du er fkn sød. EMil: kan du ikke send en billede. vil se dit flotte ansigt igen. MIg: SENDER.... EMil: damn.....så smuk HAN er FKN sød. men jeg tør ikke at stole på ham. hvad nu hvis han er en player og bare leger med mine føelser.' VI har skrevet MEGET mere men, det ville nok fylde 10 sider.

Svar:
Hej med dig.
Først og fremmest vil jeg sige velkommen i brevkassen, det er rigtig godt, at du skriver ind med det, du er i tvivl om. Der er ikke nogen rigtig eller forkert måde at skrive sit spørgsmål på, alle spørgsmål er velkomne :-) Og nu til dit spørgsmål. Jeg kan forstå på dit brev, at du er i tvivl om, hvorvidt du skal stole på, at Emil virkelig har følelser for dig, eller om han bare er en player. Det kan være svært at svare på, men jeg vil dele mine tanker med dig, så du forhåbentlig kan få lidt hjælp til, hvad du kan gøre.
Når man flirter med hinanden over tekst, som dig og Emil gør på snap, så er det meget naturligt, at man på et tidspunkt får tanken, om den anden nu også virkelig er vild med en eller om det handler om noget helt andet. For når man kun kan bruge det, den anden har skrevet og fx ikke den andens kropssprog, berøringer eller blikke, så kan det være meget svært at vide, om den anden nu også virkelig er vild med en. Der er rigtig mange måder, man kan give udtryk for, at man er vild med en anden person. Nogle skriver det bare direkte, og ved andre kræver det nærmest en grundig analyse af alt de har skrevet, for at regne ud, om de egentlig har følelser for en. Og de fleste bliver altid lidt mistænkelige, når nogen fortæller om deres helt ærlige følelser for en ret hurtigt, fordi de fleste ikke har lyst til at være så ærlige i begyndelsen af risikoen for at blive såret. Så derfor kan man godt undre sig lidt, når nogen er villig til at tage den risiko ved at fortælle om deres følelser så hurtigt.
Ud fra det du har skrevet i dit brev, så virker det til at Emil er meget ivrig for at mødes med dig, og jeg kan godt forstå, at du har svært ved at gennemskue om han har følelser for dig, eller bare vil mødes for at kysse. Hvis han virkelig er vild med dig, så burde han ikke kun være interesseret i at mødes med dig for at kysse og lave andre ting, men også være mindst ligeså interesseret i at lære dig at kende og egentlig bare være sammen med dig. Så hvis han kun stiller "frække" spørgsmål til dig og lægger op til noget lummert, så ville jeg være lidt på vagt, for så kan det godt være, at det kun er det, han vil. Men det kan også sagtens være, at han har følelser for dig - men så vil jeg foreslå dig at se, hvordan han reagerer, hvis du begynder at skrive om andre ting end fx at I skal mødes på et toilet og hvad I ville gøre ved hinanden, men måske i stedet prøve at snakke om nogle hverdagsting. Hvis du har mod på det, kan du også spørge ham direkte - at du er i tvivl om han bare siger de søde ting til dig, fordi han gerne vil lave noget frækt, eller om han rent faktisk mener det. Du kan måske prøve at tænke på, hvad du gerne vil have at han skal gøre for at bevise sine følelser overfor dig. Vil det fx kræve, at han spurgte mere ind til dig, foreslog at lave nogle ting sammen som at tage i biograften osv. På den måde kan det måske være lettere for dig at blive klogere på ham og om han er en player, eller om han faktisk er vild med dig.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og ellers er du altid meget velkommen til at skrive til os igen.
Mange hilsner Pernille