Er det normalt at røre sin søsters røv når hun sover
brevkassespørgsmål af
Hans
15 år
Hej jeg er en dreng på 15 år
jeg tænder på at røre min søsters røv når hun sover. Der er også nogle gange hvor vi sover sammen, hvor jeg så venter på hun er faldet i søvn så jeg kan røre hendes røv. Men nogle gange udvikler det sig fordi jeg bliver meget liderlig, så jeg tager min pik og knider op af hendes røv. Også gør jeg det ind til jeg kommer udover hendes røv. Men mit spørgsmål er om det lovligt og om det er mærkeligt?

Svar:
Hej Hans,
Jeg kan godt forstå, at du er blevet i tvivl om, om det du gør er lovligt, og om det er mærkeligt, og derfor er det godt, at du skriver herind. Når man rører ved nogen, eller onanere på nogen, mens de sover eller uden deres samtykke, er det et seksuelt overgreb ligesom en voldtægt. Det er aldrig okay at begå overgreb på nogen. I det her tilfælde er det derudover også din søster, og det er ulovligt at have sex med sin søster eller bror. Derfor er der 2 meget gode og klare grunde til, at det er forkert og ulovligt, det du gør, og derfor er du nødt til at stoppe med det med det samme. Selv hvis din søster havde lyst til det og gav udtryk for det, er det stadig ulovligt.
Det er ikke ulovligt at have en seksuel fantasi om f.eks. sin søster. Det er der mange, der oplever, især når alle ens hormoner flyver rundt i kroppen som teenager. Alle mennesker har fantasier, og det gode ved en fantasi er, at man kan forestille sig og lege med tanken om noget, som man ikke nødvendigvis kan gøre i virkeligheden. Sådan er det også i det her tilfælde. Du må gerne have en fantasi om din søster og tænke på de ting, du kunne have lyst til at gøre, men det går ikke at leve det ud i virkeligheden. Det lyder til, at det udvikler sig, når I sover sammen, fordi du bliver liderlig, og så føler du måske, at du bare må leve din fantasi ud i virkeligheden. Det kan måske være svært at styre i øjeblikket, men det er ikke okay, når det ender med at gå ud over og krænke din søster, som det gør her.
Jeg vil klart råde dig til, at I ikke sover sammen mere. Hvis det er hende, som spørger om I kan sove sammen, så må du finde på en undskyldning, så det ikke kommer til at ske. Det kan være, at du skal overveje at lede efter en dejlig pige, som du kan lave noget seksuelt med og som er helt med på det der sker, så du kan få tilfredsstillet din lyst et andet sted.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du nu ved, at det ikke er noget, som kan fortsætte.
Venlig hilsen
Jeanette