Er det helt tosse

brevkassespørgsmål

Er det helt tosse

brevkassespørgsmål af
Celina
12 år
Oprettet 5 år 8 måneder siden

Jeg kan virklig godt lid at gå op i mit gymnastik træner hårdt og Træner efterskoletid alså der ferie nu men ellers og min lære er bekymre for jeg er så meget i hallen for at skjule noget hjemme hvad gør jeg føler ikke min lære skal blande sig klare mig jo men skal man ikke os vær ærlig

Svar:

Kære dig,

Hvor er det dejligt for dig, at du har fundet en spændende hobby som gymnastik. Det er fedt at have noget at gå op i på den måde. Det kan også være rigtig fedt at bruge meget tid på sine fritidsinteresser. Jeg forstår på det, du skriver, at din lærer bliver bekymret for, om der sker noget derhjemme. Jeg synes, det er rart at vide, at du har en god og opmærksom lærer, som bekymrer sig for, hvordan du har det. Faktisk så blander lærerne sig oftest kun, fordi de gerne vil hjælpe. Og derfor er det nemlig rigtig vigtigt, at man er ærlig, som du også skriver. Du skriver ikke noget i dit brev om, om hvordan du har det derhjemme, og om din lærer måske har ret. Hvis din lærer har ret i noget, og der måske er noget, der er svært, så er det - som du skriver - rigtig vigtigt at være ærlig og fortælle det. På den måde kan din lærer hjælpe dig og støtte dig, så du ikke skal stå alene med det hele. Det kan være svært at få modet til at dele svære ting, men jeg har på fornemmelsen, at du er rigtig stærk.

Jeg håber, du kan bruge mit svar!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål