Emo

brevkassespørgsmål

Emo

brevkassespørgsmål af
Ostehaps
11 år

Hej brevkasse. En af mine ikke venner siger at hun bliver slået af hendes far. Hun sagde det cirka en måned siden.

Svar:

Hej dig,

Det er et meget alvorligt emne og virkelig modigt af dig at fortælle om det her i brevkassen. Først og fremmest tænker jeg, at det kan være rart for dig at tale med en voksen om det, du har fået at vide. Det kan være dine forældre eller din klasselærer. Jeg synes ikke, at det er noget, du skal gå alene med. I Danmark må voksne ikke slå børn, og derfor er vigtigt, at du fortæller det til en voksen. Det er nemlig de voksnes ansvar at sørge for, at børn har det godt.

Mange oplever, at de kan blive kede af det, når de får sådan nogle ting af vide, især når det er om en, man kender. Jeg er lidt usikker på, om du skriver herind i brevkassen, fordi du har brug for nogen at snakke med om det, eller om det er fordi, du har nogle spørgsmål til det? Uanset hvad er du altid velkommen i vores SMS-rådgivning, hvis du har brug for hjælp.

Vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål