Elev
brevkassespørgsmål af
Patricia
13 år
Hej, jeg er en pige på 13 år. Jeg ville bare lige hører om i kan hjælpe med at svare på den her spørgsmål. Hvordan/hvornår kan man se at en dreng vil en, viser de nogle tegn eller noget?

Svar:
Hej Patricia
Det er virkelig et godt spørgsmål, og samtidig også et der er lidt svært at svare på, for der er ikke sådan bestemte tegn, som alle drenge viser.
Men jeg kan nævne nogle ting, som du måske kan prøve at lægge mærke til.
Nogle vil være meget direkte og sige det lige ud, at de er interesserede, og så er det jo ret nemt. Men mange synes det er svært at være så direkte, og så er det de her små tegn kan være vigtige.
Måske lægger du mærke til at en dreng er begyndt at kigge efter dig, og når I får øje kontakt så smiler han. Omvendt kan det også være at du oplever at han altid kigger væk, når I får øjenkontakt, for sådan kan nogle også reagere.
Nogle begynder at snakke mere og andre bliver helt stille når du er sammen med dem. Nogle laver sjov med dig, og andre driller måske mere end de plejer.
I virkeligheden er der ikke nogle bestemte tegn, men nok mere det at de ændrer den måde de ellers plejer at opføre sig overfor dig.
Så i stedet for at kigge nærmere på nogle bestemte tegn, skal du måske kigge efter om den her dreng, eller de her drenge som du er nysgerrig på, er begyndt at opføre sig anderledes overfor dig. For det kunne godt være et tegn på at der sker et eller andet.
Jeg ved godt svaret ikke er så præcist, men håber det kan bruges alligevel.
Gode hilsener fra Maya